Електрическите превозни средства в основата си са мобилни устройства за съхранение на енергия, като американската компания Dannar се възползва напълно от тази концепция. Тя представи серия колесни електрически платформи, чиято цел е да подкопаят ролята на дизела при различните видове машини, използвани в сфери като строителството, логистиката и селското стопанство.
Тази технология може да изглежда странно, но разполага с мощни батерии, предоставени от BMW. Платформата дори намира място в изложбената зала на американското Министерството на отбраната за нови технологии.
Dannar и BMW започват съвместна разработка на батерии за зареждане в офроуд условия още през 2015 г., като машината, която трябва да ги носи, е описана като „първото по рода си електрическо тежкотоварно превозно средство за поддръжка на инфраструктурата и реакция при бедствия“.
До 2017 г. компаниите са готови да пуснат технологията на пазара, като Dannar обявява, че нейните нови офроуд работни превозни средства Mobile Power Station ще използват батерии BMW i3 EV. „MPS може да носи множество батерии BMW i3 на борда“, обяснява Dannar.
През 2020 г. комбинацията между мобилното устройство за съхранение на енергия на Dannar и батериите на BMW привлича вниманието на Министерството на отбраната на САЩ. Това прераства постепенно в официален ангажимент за разработка на такива технологии под шапката на Отдела за иновации в сферата на отбраната.
Със своята технология Dannar позволява на собствениците да използват едно и също превозно средство за различни задачи, при различни сезонни условия. Също така машините могат да бъдат използвани и като подвижни зарядни станции от съответните служби, като пожарна, полиция или бърза помощ.
Към всяка платформа могат да бъдат добавени периферни компоненти като гребло за трактор, вилици за мотокар или лопата за багер.
„Налице е значителна незадоволена нужда от енергийни решения с нулеви емисии за високопроизводителни превозни средства и работни машини, особено когато достъпът до мрежата е ограничен или изобщо не съществува и където дизеловите емисии са неприемливи“, изтъква Гари Данар, основател и главен изпълнителен директор на Dannar.