IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отлагането на Евро 7 може да спаси малките градски коли

Натискът върху европейските производители ще намалее, а от това ще спечелят потребителите

От известно време много производители предричат изчезване на градските автомобили от европейския пазара заради новия екологичен стандарт Евро 7, който трябваше да влезе в сила от 2025 г. Сега обаче той беше отложен и преработен (макар и все още неофициално), което ще даде шанс за оцеляване на превозните средства от малките сегменти A и B.


Fiat Panda 4x4


При първоначалното представяне на новите стандарти за Евро 7 повечето европейски компании, както и Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) бяха категорични, че градските коли няма как да ги покрият. Не толкова от техническа, колкото от търговска гледна точка.

Според ACEA, спазването на новите правила означава минимум 1000 евро по-високи разход на бройка от модела за всеки производител. А това означава 2 или 3 пъти повече за потребителите. По този начин популярни автомобили като Volkswagen Polo, Skoda Fabia и Fiat Panda биха поскъпнали значително и съответно стават икономически неизгодни.

Президентът на ACEA – Лука де Мео, който е и ръководител на Renault Group, дори предрече, че въвеждането на Евро 7 ще намали продажбите на нови коли в Европа с до 10% именно заради отпадането на малките градски автомобили. Сега обаче положението ще се промени и натискът върху производителите ще намалее, като това означава по-малко разходи за тях при разработката на такива превозни средства.


VW Polo


Не всички обаче са съгласни със случващото се. Асоциацията Transport & Environment, асоциация, която е създадена от европейски неправителствени организации, насърчаващи устойчивия транспорт на европейско ниво, вече се обяви срещу промяната на Евро 7 и неговото отлагане.

„Няма гаранция, че производителите на автомобили ще продължат да предлагат малки коли. Техните места в сегменти A и B вече са заети от SUV-модели, които носят по-големи печалби на производителите и те нямат сметка да се връщат назад“, коментира Ана Кражинска от Transport & Environment.

Все последната дума по случващото се все още не е казана, като гласуването на промените в Евро 7 всъщност ще се проведе в Европейския парламент в началото на ноември.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Защо все организации, които не произвеждат нищо, са против пазарните принципи! Как пък така една компания няма да застане и да да е против отлагането на Евро 7.