IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да управляваме дизелов автомобил през есента

Спазването на някои специфични правила спестява много проблеми

Всяка година шофьорите се сблъскват с т.нар. "есенни" нюанси и особености в работата на техните автомобили. Сред тях много важен елемент е горивото, неговото качество и сезонност, резервоара и горивната система на колата. Освен това, за различните видове гориво трябва да вземат предвид някои специфики. Сега обръщаме внимание на дизелите.


дизел


Опитните шофьори на дизелови  автомобили знаят, че през есенния и зимния период трябва да следя прогнозата за времето. В края на краищата, краткотрайни студове, особено през нощта, могат да се случат по всяко време, като се започне от средата на октомври. Така летният дизел, който присъства в мрежите на бензиностанциите през този период, има максимална температура на филтриране -5-7°С. 

Следователно, при леки минусуви температури през нощта, дизелът в резервоара на автомобила няма да се сгъсти и запалването на колата ще бъде безпроблемно. Нашите бензиностанции обикновено започват да предлагат зимен дизел от ноември, докато "арктическият" дизел може да се появи едва през януари, когато има най-голяма вероятност от силни студове.

Ако имате летен дизел в резервоара си, но зимният дизел все още не се продава, а през нощта вече има минусуви температури, тогава трябва да прибегнете до специалните дизелови добавки, които определено помагат. Всеки собственик на дизелов автомобил трябва да се снабди с такава в навечерието на есенно-зимния сезон. Поради замръзване, вискозитетът на дизеловото гориво се увеличава, горивният филтър и горивната система се запушват с парафинови кристали, така че стартирането на двигателя става трудно. А въпросните добавки предотвратяват растежа на парафинови кристали в дизеловото гориво. 

Добавката осигурява работоспособността на дизеловото гориво до температура на околната среда -31°С. Трябва обаче да знаете, че контейнерът с добавката против замръзване трябва да се съхранява при положителна температура и трябва да се използва в навечерието на силни студове (добавката не размразява дизелово гориво, което вече е замръзнало).

А когато настъпят големите студове не трябва да зареждате дизел от бензиностанции "no name" или "безскрупулни" вериги бензиностанции, където под прикритието на зимния дизел могат да продават летен дизел, към който има най-евтините нискокачествени добавки. Такова гориво замръзва при температура от -10-12°С, докато граничната температура на филтриране на висококачествен зимен дизел трябва да бъде около -20°С.

Ако внезапно се наложи да заредите гориво и не сте сигурни в "зимното" му качество, използвайте дизелова антигел добавка - това ще осигури бързо стартиране на двигателя при мразовито време и надеждна работа на цялата горивна система на автомобила.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 1 година )
    На 20 лт дизел аз слагам 50 мл масло двутактово и 100 мл бензин.Няма проблем при -25 ...
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Най-правилно е да се управлява право към пункта за предаване. Нека бъдем хора.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бобчев ( преди 1 година )
    Дедра.На 27 години.Бензина й не замръзва до минус 99.9 градуса(по Целзий).Междуградско харчи под 6л.на100км.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До първия Сашо ( преди 1 година )
    Какъв хибрид? Тойота 100 коня ли? Дето дава 6/100 бензин и е с динамиката на жигула?
  • #5
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Дизела е баклюк
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Автомобил се управлява правилно като се спазва Закона за Движение по Пътищата. А, дали го поддържаш правилно е съвсем друго нещо...
  • #3
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    Е как - ами ако е заредена с летен ток, а дойде зима?!?! Препоръчва се използването на добавки за ток, които пречат за саморазреждането на батерията при студ. Една опаковка със стайна температура се сипва преди зареждането с ток.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Саше, това е трета поредна статия. Първата беше за подготовка на газовата уредба, втората статия беше за бензиновите автомобили А тази третата е за дизеловите. Смяташ ли, че ще има четвърта за електромобилите и какви биха били съветите според тебе? Освен да смениш гумите през зимата друга поддръжка няма!
  • #1
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Сашо ( преди 1 година )
    А един съвет от мен. Най добре да нямаш никакъв дизел. Никакъв хибрид, полухибрид или Ел кола.