IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да управляваме бензинов автомобил през есента

Спазването на някои специфични правила спестява много проблеми

Всяка година шофьорите се сблъскват с т.нар. "есенни" нюанси и особености в работата на техните автомобили. Сред тях много важен елемент е горивото, неговото качество и сезонност, резервоара и горивната система на колата. Освен това, за различните видове гориво трябва да вземат предвид някои специфики. Сега обръщаме внимание на автомобилите, работещи на бензин.


бензин


Частите и системите на автомобила се нагряват и достигат високи температури не само в зависимост от атмосферните условия, но и, разбира се, по време на движение на автомобила. Ето защо, когато е топло през деня и мразовито през нощта поради големи температурни разлики, по стените на резервоара на автомобила се образува конденз. Капките вода, изтичащи от вътрешните повърхности на резервоара, които не са пълни с гориво, не се разтварят в бензина, а се натрупват на дъното на резервоара.

Теоретично филтърът на бензиновата помпа не трябва да "пуска" капки вода по-нататък в горивната система, тъй като водата и бензинът имат различно повърхностно напрежение. Горивният филтър също е проектиран така, че да позволява само бензин да преминава през филтърните си елементи. Но съвременните бензинови помпи с високо налягане са доста мощни, така че не може да се изключи възможността вода да попадне в двигателя.

За да предотвратите появата на конденз в резервоара за гориво, през есента е добре да да държите резервоара максимално пълен. Така, повърхността, където може да се образува конденз, намалява. Имайте предвид обаче, че паспортният капацитет на резервоара в повечето случаи е по-малък от реалния (разликата може да бъде няколко литра). Разбира се, неудобно и нереалистично на практика е да се зарежда гориво "докрай" всеки път преди есенните студове.

Има и друг прост, но ефективен начин за борба с конденза в резервоара и той, подобно на дизелите, е свързан с добавки. Те обаче са различни от тези при дизелите, като целта им е да абсорбират и отстраняват водата от резервоара и от горивната система. Освен това те предпазват горивната система от корозия и не замърсяват околната среда. Използват се за всякакви бензинови двигатели, като се добавят в резервоара при всяко зареждане с гориво.


0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Преди няколко години накарах майстора ми да почисти резервоара, че някакви прегради се бяха разпаднали вътре и дори не ми показваше нивото правилно през повечето време. Та, като бяха отворили, казаха, че било чисто и нямало гняc на дъното. А другото - аз карам предимно лятото - от октомври до април я заредя половин резервоар на месец, я не, а май е дори и по-малко. А бензът като седи дълго време, изфирясва - хората с газови постоянно се оплакват и затова не пълнят до горе, че после няма палене.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Тара Тайко ( преди 1 година )
    Най-евтиното решение е просто да не се кара "на резерва" (където ще са се утаили не само капкитИ, а и по-вредни субстанции)... И стига с тия добавки-$бавки, това да не ви е bri4ka.цом?