fallback

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).

Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

fallback
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    А търговецът на ток НЕ определя цените на която клиентът плаща ако е подписал да плаща на борсови цени. Търговецът си взима твърда такса примерно 10% от цената. Борсата определя цената и ВСИЧКИ производители получават ТОЧНО ТАЗИ ЦЕНА от АЕЦ КОЗЛОДУЙ до бай Пешо с 2kWp фотоволтаични панели на покрива. На същата цена плащат потребителите.
  • #48
    Гост ( преди 1 година )
    Шефа ми всеки месец плаща астрономически сметки за ток.Никой не предлага отрицателни цени за краен клиент.
  • #47
    MythBuster ( преди 1 година )
    Очевидно не можеш да смяташ. Доказал си го хиляди пъти за последните 5 години. Дали ще ти платят за да ползваш тока, зависи колко е отрицателна цената и дали ти покрива таксите. Както ти сметнах, таксите в България са (бяха) около 9 стотинки за киловатчас, което е 90 лв за мегават час с ДДС. За фирмите токът и горивата са разход и ни приспадат ДДС. Тоест остават 70 лв за мегават час. Как мислиш дали ако някой ти плати 500 евро за мегават час дали 70 лв за пренос ще те бутнат?
  • #46
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,отрицателните цени са за собствениците на фотоволтаични централи.Търговецът на ток никога не продава на отрицателни цени.Добави и такса достъп,пренос,ДДС и акциз и митът че някой ще ти продаде ток на отрицателни цени се отече в канала.
  • #45
    MythBuster ( преди 1 година )
    Обаче пък все се каня да те питам, Абе тези заводи за синтетично гориво кога ще работят? По три часа в събота и неделя и през една-две седмици по за един-два часа през седмицата когато тока е на нулеви цени? Как точно си го представяш това производство и ако си един работник ще си съгласен ли на такова работно време? Ето например днес най-ниската цена е била в 4:00 през нощта, 132 лв без ДДС, достатъчни за производството на 10 литра гориво - 15 лева на литър ти е само тока, без заплати и други
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нямаш проблеми, ако искаш предвидимост отиваш и зареждаш на финес чарджинг на 79 стотинки. Твърди 632лв и не го мислиш. Колко е там някакви си 400 лв разлика на ден 12 хиляди на месец? Не си заслужава мисленето за 144 000 лв на година, след като някой от Финес чарджинг може да мисли вместо тебе и да му ги платиш за мисленето
  • #43
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И само напомням - в някои камиони карат по двойки и яздят яко - там ко правят, кога и как ще зареждат, като машината буквално не спира...
  • #42
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    1во отмятам, че минусите не са от мен - с теб споря и оставям другите да оценяват. 2ро обаче - да де, всички ще изберат тези 4часа с ниската цена, при което създават търсене и цената скача... То работи за борсата и не случайно му казват борсова цена - за ежедневието не става, за ежедневието ти трябват някакви осреднени и стабилни предвидими стойности. Какво става ако си отчел 1000 лв стойност в навлото за превоз, а деня е дъждовен и цената скочи двойно?! Просто не става така!
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Понеже ви е трудно да смятате, за 9-часов работен ден с 90 км в час максимум може да изминете 800 км на теория, което е абсолютно невъзможно на практика. Но да смятаме на теория 800kWh. До тук имаме около 70 лв такса пренос, независимо от цената на тока. При зареждане от 3 до 4:00 допълнителни 126 лв, общо около 200 лв, но ако заредиш в пиковите часове от 19 до 20 часа, когато всички се прибират и в мрежата е натоварена , за ток 487 и общо 560лв за същите 800 км - 360 лв и 280% разлика.
  • #40
    MythBuster ( преди 1 година )
    "шъ ли споделиш икономическия принцип който ще сработи, когато Н-стотин хиляди камиона се наредят в 12 часа на обяд да зареждат дружно на евтиното ;)" Ами да вземем пример за днес " Най-ниската стойност е отчетена за 04 часа 132.21 лв. за MWh (3181.9 MWh).Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента пазар ден напред е постигната за 20 часа 507.17 лв. за MWh при количество от 3438.3 MWh. " Ти в колко часа ще ИЗБЕРЕШ да заредиш ?
fallback
Последни