IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan приключи с ДВГ в Европа

Всички нови модели на марката за Стария континент ще бъдат електрически

„Няма връщане назад. Отсега нататък в Европа ще представяме само електрически автомобили“. Това обяви главният изпълнителен директор на Nissan – Макото Учида, който официално представи стратегията на производителя за Стария континент до 2030 г.


Nissan Leaf


Според Учида, това е правилното решение както за самата група Nissаn, така и за нейните клиенти, а и за планетата като цяло. Японският производител ще предложи общо 19 нови електромобила до 2030 г., а целта е до края на фискалната 2036 г.,тоест до 31 март 2027 г., 98% от продажбите на марката в Европа да бъдат електрифицирани. Това означава само хибриди и електромобили.

Крайната цел пред Nissan е да се превърне в производител на електромобили в Европа до 2030 г., като по този начин компанията ще се изравни с партньора си Renault. Идеята е да бъде постигнат баланс между двете компании, за да могат те по-добре да се справят с прехода към пълна електрификация.


Nissan Ariya


Едновременно с това Nissan работи на няколко фронта, за да актуализира гамата си от електрически превозни средства, включвайки в нея нови модели, задвижвани само на ток. Сред тях е „напомпана“ версия на кросоувъра Ariya, която само преди дни беше забелязана на тестове на „Нюрбургринг“, както и ново поколение на Leaf. Сегашната генерация на този модел предстои да бъде пенсионирана, а нейният наследник трябва да върне славата на модела, който беше най-продаваният електромобил на планетата пред появата на Tesla Model 3.

В съответствие с новите си цели Nissan представи и електрически хот-хеч, предназначен за писта. Той носи името Concept 20-23, като с него се отбелязва 20-годишнината на европейското дизайнерско студио на марката Nissan Design Europe.


Nissan Concept 20-23


Това е градска електрическа кола, която черпи вдъхновение от участието на Nissan във Формула Е. Хечбекът с три врати е украсен с екстремни аеродинамични елементи отпред и отзад, включително дълбоки прагове, които насочват въздушния поток далеч от предната част на автомобила през отвори за охлаждане на спирачките и навън през вентилационни отвори точно отзад предните колела.

Погледнат отстрани, Nissan Concept 20-23 се отличава с изпъкнали калници, изпълнени с големи колела в стил „моторни спортове“, монтирани на нископрофилни гуми. Калниците имат вентилирани жалузи в горната част, за да намалят налягането, което може да създаде съпротивление на въздуха в отсека на колелата. Страничният профил също така разкрива разширените прагове, които прегръщат страната на каросерията в долната част на автомобила, докато ъглови процепи рамкират изхода за въздух зад предното колело и входа за въздух за задните спирачки.


Nissan Concept 20-23


Отзад има масивен спойлер на покрива от една част и долна част, дефинирана от квадратен дифузьор и хоризонтална лента под него. В контраст със здравите на вид аеродинамични елементи на автомобила, LED-фаровете и задните светлини, състоящи се от тънък горен и долен полукръг, придават на Concept 20-23 приветлив външен вид.

Интериорните дизайнери на Nissan са успели да създадат кабина в унисон с диво изглеждащия екстериор. Интериорът, фокусиран върху производителността, включва скоба, минаваща през отворите на вратите, две дълбоки седалки с голяма опора за глава, напомняща на състезателни автомобили, и удължена кормилна колона. Минималистичната кабина включва само два екрана, показващи жизненоважна информация.


Още снимки на електрическата концепция на Nissan - вижте в галерията:


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 година )
    Това на Рено 5 елктричката ли се прави?!? Хубав дизайн правят Нисан последните няколко години. Кашкай от 2021 много добър, ама над 50к за 1.3 двигател..., Джука също не е лош, и Микрата става. Абе с две думи харесват ми колите им, даже за малко Лийф да си купя. До къде ще стигнат само времето ще покаже, поне.се опитват да са актуални на времето.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки си решава сам как и кога да си направи харакири :)
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    narlah ( преди 1 година )
    аха , значи ако има квото и да е електрическо към двигателя с вътрешно горене - значи не е двигател , а е електричка ... и вече не е двигател е европа ... кой ги пише тия бе !
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То като гледам Nissan тук в BG имат само един Джук, който може да се закупи с чист двг. Всичко друго е хибриди или електрички. Така, че незнам каква 27-та или 36-та говорим?!
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Е аааа..... ( преди 1 година )
    "Дизайнерът" на консепта или е прекалил със сакето или е с ментален проблем!
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    Онзи ден реших да им разгледам сайта... ами то Кашкай е с 1,3 двигател,а минаваше едно време за "джипка"...
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Да чакаш дизелов Ренесанс е като да не си сменяш слиповете. Японците са чистоплътни хора.
  • #3
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците скоро всички приключват с Европа!
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами те Нисан, така или иначе приключиха в Европа, сега съвсем.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Оф-оф ( преди 1 година )
    За кой ли път "статия" писана на коляно в междучасието. Кога точно Нисан приключва с ДВГ в Европа? Това изречение е апотеоз на журналистиката: "целта е до края на фискалната 2036 г.,тоест до 31 март 2027 г., 98% от продажбите на марката в Европа да бъдат електрифицирани". 26-та, 36-та, 27-***, 97-***, няма значение. Пиши там к..р и да бегаме, че няма време. Кликове има да се гонят, ей, не е шега работа!