fallback

Бъдещето на SUV-моделите е под заплаха

В Европа хората се принуждават отново да преминат към седани

SUV-моделите и кросоувърите често са критикувани поради техните размер и повишения разход на гориво. Търсенето на такива автомобили обаче продължава да расте и логично възниква въпросът „Какво е тяхното бъдеще?“

Това беше и една от обсъжданите теми по време на автомобилното изложение в Мюнхен, което се проведе от 4 до 10 септември. На него този път имаше по-малко изложени SUV-модели, докато важните премиери на нови продукти този път бяха седани като BMW Vision Neue Klasse, Tesla Model 3, Mercedes-Benz Concept CLA Class или BYD Sealq като и комбита като VW Passat Variant. И това накара кара мнозина да се замислят дали не идва време за промяна във вкусовете на потребителите.

Статистиката показна, че в момента по света се движат над 330 млн. SUV, които отделят близо милиард тона CO2 всяка година. Факт е, че все SUV стават електрически, но те изискват батерии, които са по-големи от тези на по-малките автомобили. Освен това, този тъп превозни средства се нуждаят и от по-големи гуми, които се износват повече и отделят повече вредни частици в околната среда. И колкото по-тежко е превозното средство, толкова по-сериозни щети причинява на пътищата.

Какво се предлага? Експертите стигнаха до извода, че модата на кросоувърите и SUV-овете трябва да бъде един вид „охладена“, тоест да бъдат приети нови правила за тях и да им бъдат наложени законови ограничения. Това ще стане с агресивно повишаване на данъците върху тежките автомобили, както и със създаването на стимули за закупуване на по-леки превозни средства.

Производството на по-малки батерии и намаляване на общото тегло на автомобилите също могат да бъдат решаващи. При обсъжданията се чуха и крайни мнения, сред които са предложения за законова забрана на SUV-автомобилите, но всички експерти се обединиха около идеята, че производителите трябва на практика да променят своите продуктови предложения, като се насочат към по-икономични и екологични автомобили с по-малки размери и значително намалена мощност на двигателя.

fallback
  • #19
    Народен представител ( преди 1 година )
    Народа иска да е нависоко, омързелявиха се нещо много мъжките, не можели да се сгъват, трудно им било да сядат и стават...алоуу, а цял ден агрофитнес на полето лесно ли е? Джип САМО с разрешително за лов и членство в ловна дружинка. БЕЗ достъп до центровете на градовете. И всичко ще си дойде на мястото. Градовете са да живеят хора, НЕ коли, нито джипки.
  • #18
    Кхи ( преди 1 година )
    Ако става въпрос за истински Джип то това може да бъде само марката Джип
  • #17
    Кольо ( преди 1 година )
    Ама толкова много правописни грешки е недопустимо!!!Прекалено много, господин Захариев!!!
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Справедливо е данък от 2000-3000 лева за SUV.
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    Ако става въпрос за истински джип винаги ще гори повече от кола дори да имат еднакво тегло и мощност. При джипа има по голямо въздушно съпротивление, по големи и тежки гуми, и усилена система 4х4, с раздатъчна кутия, 2 кардана и диференциали при което се губи по голям процент от мощността докато стигне от двигателя до гумите. Повечето дизелови джипове горят около 10-13 л. на 100км.нафта. Бензиновите 12-15. Няма значение, нов или стар. Всичките горят толкова при нормално каране смесен цикъл.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    купете си камиони ще сте царе на пътя толкова безмозъчен народ откъде се народи през последните 15 години гледа лошо от високо с татуси плешиви тикви
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    " Търсенето на такива автомобили обаче продължава да расте и логично възниква въпросът Какво е тяхното бъдеще?" - Светло, докато не се намеси някое същество, като Денков.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората масово си искат джиповете. Преди не ги търсиха толкова, защото горяха мнго пвоече, но съвременните технологии така направиха, че разликтие да не са с по 10 на 100 отгоре.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    няма да е загуба
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Цъкаш ли минуси жълтопаветнико-евролибераст? Цъкай, цъкай, ти друго не можеш. Дано това стопли бедната ти и нищожна душица, но няма как с минусите да промениш истината.
fallback
Последни