Автомобилната промишленост на ГДР изобилства от доста интересни моменти, които далеч не се ограничават до отлично познатите едросерийни модели на марките Trabant и Wartburg. Достатъчно е например да си спомним за култовите спортни и състезателни машини Melkus, задвижвани от двутактови двигатели на Wartburg.
За съжаление, през 60-те години както моделите на Trabant, така и тези на Wartburg губят голяма част от ярката си индивидуалност и автомобилите на тези производители започват да изглеждат по-скромно, което не е учудващо предвид необходимостта те да бъдат максимално достъпни и лесни за поддръжка и ремонт.
Затова и модерният за времето си Wartburg 353 изглежда значително по-семпло от своите предшественици, които са налични в изпълнения купе и дори кабриолет и имат изключително шикозен в някои отношения дизайн. Опитите да се създадат по-интересни варианти на базата на съществуващите модели обаче не спират - например показаният на изображението тук проект е за купе на основата на Wartburg 353.
Техническите чертежи на проекта, както и изображението, се намират в музея AWE в родния град на Wartburg - Айзенах. Проектът е носел означение VIII, като и до днес остава загадка до каква степен той е бил замислен като евентуална подготовка на нов вариант за серийно производство, или е бил просто упражнение по дизайн.