Днес в Айзенах под замъка Wartburg, Opel монтира компактната Corsa. Новият Wartburg би могъл да бъде по-евтин вариант на Corsа, считат от AutoBild.
В Айзенах Wartburg беше произвеждан от средата на 50-те години до 10 април 1991, като за това време от завода са излезли 1.2 милиона автомобила. За разлика от Трабант, който все още може да бъде срещнат по пътищата на Германия или централна Европа, автомобилите с марката Wartburg практически изчезнаха.
Вече доста време се говори за възраждане на автомобилите с марката Trabant, сега за първи път виждаме планове за възраждане и на Wartburg.
Opel, който все още е част от американската група General Motors, най-вероятно в скоро време ще има нови собственици, като има голяма вероятност сред тях да бъде Fiat или австрийско-канадската фирма Magna. В Opel междувременно не стоят със скръстени ръце и търсят нова производствена стратегия. Част от нея е производството на евтин автомобил като Logan на Renault.
„Обмислят се планове за производството на евтин автомобил с цена до 9 000 евро. Говори се за името Wartburg”, казва шефът на завода на Opel в Айзенах, Харалд Лиске (Harald Lieske).
Има и някои съмнения в маркетинговия смисъл на възраждането на марката Wartburg. Като цяло извън централна и източна Европа тя е непозната. В източната част на Европа колата беше известна като автомобил от среден клас. В западната част на Германия тази марка беше известна като лошокачествен източен продукт от нисък клас.
Според Лиске обаче, колата би имала шанс, ако не в цяла Европа, то поне там където беше позната до преди 20-на години. Според AutoBild, новият Wartburg би могъл да възникне около бразилския модел Chevrolet Corsa (Corsa C), като има трицилиндров двигател.
В Opel обаче трябва да се справят и с нещо друго. Те притежават стария завод на Wartburg, но самата марка Wartburg сега е собственост на фондация Wartburg Stiftung и Opel първо трябва да я придобие. Дали в тази кризисна ситуация и при неясното бъдеще на самия Opel някой ще се занимава и с Wartburg?