90-те години на минали век са ключови за автомобилния свят. Това е време, когато повечето производители на автомобили се сбогуват с правите линии и квадратната архитектура и казват „Здравей!“ на много по-елегантния, много по-аеродинамичен външен вид. Това е време, когато американските потребители загърбват семейните седани и започват любовната си афера със SUV-овете. Пикапът, известен преди всичко със своята способност да тегли, се превръща в лайфстайл превозно средство.
Двигателите под капаците междувременно стават по-изтънчени и надеждни. Те са относително мощни, но остават прости и доста лесни за поддръжка. Автомобилите от 90-те години също са лесни за поддръжка и надстройка. Може би тази комбинация от добър външен вид и надеждност определя защо все още сме влюбени във возилата от онази епоха.
90-те години създават автомобилни легенди като Toyota Supra, R34 Nissan GT-R, Mazda Miata, Acura NSX, като списъкът продължава.
Отдаваме почит на това десетилетие, като поставяме светлината на прожекторите върху някои от автомобилните „съкровища“, които не бива да бъдат забравяни:
Десет коли от 90-те години, които са по-добри, отколкото помним (ГАЛЕРИЯ):
Период на производство: 1989-1995 г.
Редица автомобилни ентусиасти биха си представили автомобил от 50-те години на миналия век, когато споменете Thunderbird. Когато обаче Ford представя 10-то поколение на серията през 1989 г., мнозина не разбират защо Ford Thunderbird Super Coupe клони към сегмента на спортните или мъсъл автомобилите. Производителят заложи на по-плавни линии, но се оказва, че това не се харесва на потребителите.
Когато се появява на пазара Thunderbird предлага на кандидат-купувачите посредствена мощност от 140 конски сили, докато Thunderbird Super Coupe е оборудван с 3,8-литров V-6 двигател с компресор с мощност от 210 к.с. Тази мощност е по-малка от това, което по-старите членове на групата, особено четвъртото и петото поколение Thunderbird, предлагат.
Когато версията получи основно обновяване през 1994 г. чрез Thunderbird SC, новият автомобил получи увеличена производителност до 230 к.с. и въртящ момент от 330 Hm. Дори по днешните стандарти, ускорението на Super Coupe от 0 до 100 км/ч в рамките на 7 секунди е впечатляващо. За съжаление слабите продажби принудиха Ford да спре производството на SC малко след представянето му през 1995 г.