90-те години на минали век са ключови за автомобилния свят. Това е време, когато повечето производители на автомобили се сбогуват с правите линии и квадратната архитектура и казват „Здравей!“ на много по-елегантния, много по-аеродинамичен външен вид. Това е време, когато американските потребители загърбват семейните седани и започват любовната си афера със SUV-овете. Пикапът, известен преди всичко със своята способност да тегли, се превръща в лайфстайл превозно средство.
Двигателите под капаците междувременно стават по-изтънчени и надеждни. Те са относително мощни, но остават прости и доста лесни за поддръжка. Автомобилите от 90-те години също са лесни за поддръжка и надстройка. Може би тази комбинация от добър външен вид и надеждност определя защо все още сме влюбени във возилата от онази епоха.
90-те години създават автомобилни легенди като Toyota Supra, R34 Nissan GT-R, Mazda Miata, Acura NSX, като списъкът продължава.
Отдаваме почит на това десетилетие, като поставяме светлината на прожекторите върху някои от автомобилните „съкровища“, които не бива да бъдат забравяни:
Десет коли от 90-те години, които са по-добри, отколкото помним (ГАЛЕРИЯ):
Период на производство: 1992-1997 г.
Италия и Subaru изглеждат невъобразими на пръв поглед, ако говорим за автомобилен дизайн, но опитът на японския автомобилен производител да създаде луксозно купе осигури Subaru SVX, разработено от Джорджето Джуджаро от ItalDesign. Този, който го е проектирал, стои и зад дизайна на DeLorean DMC-12, Maserati Bora, BMW M1 и др. Автомобилът може да се похвали с аеродинамичен дизайн, достатъчно място за четирима души, луксозен интериор, шестцилиндров двигател и система за задвижване на всички колела. Освен това има онзи уникален елемент, прозорец в прозореца, който не всички хора харесват.
Под капака на SVX има 3,3-литров V-6 двигател с 230 к.с., съчетан с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за малко над седем секунди при максимална скорост от около 230 км/ч.
Моделът е с около 10 000 долара по-скъп от останалата гама на Subaru, като основният минус тук е скоростната кутия, която е склонна към прегряване.