Второто поколение Opel Zafira направи своя официален дебют през февруари 2005 г. и се базира на нова платформа спрямо предшественика си. Въпреки че повечето от двигателите бяха нови, задвижването беше частично заимствано от Zafira A, включително върховия 2,0-литров турбодвигател. Той се ползваше единствено от Zafira OPC и имаше мощност от 240 к.с. Сега, почти 15 години след спирането му от производство, четирицилиндровият агрегат получава значително увеличение на мощността благодарение на немска тунинг компания.
Тунинг фирмата TurboZentrum представя Stage 2 турбо комплект за Z20LEH на Opel и казва, че основната разлика в сравнение с комплектите за това устройство е новият и оптимизиран по размер и форма ротор на турбокомпресора. Компанията изковава свои собствени компоненти и е проектирала новия турбокомплект специално за спецификациите на въздушния поток и отработилите газове на 2,0-литровия турбодвигател.
Пиковата мощност на Zafira OPC с преработения двигател се увеличава до 400 к.с., а кривата на въртящия момент е по-плоска в сравнение със стандартния двигател. В допълнение, новият турбокомпресор доставя максималното си налягане при значително по-ниски обороти на турбокомпресора, което означава, че натоварването на турбото е по-ниско, а това се отразява положително на дълголетието на агрегата.
Цената на комплекта за надграждане на турбото е 1844 евро, а има и турбокомпресор Stage 1 за 1398 евро. Същият 2,0-литров двигател се намира и под капака на Opel Astra OPC (генерация H), което означава, че същият хардуерен ъпгрейд е достъпен и за хечбека.