fallback

Прогноза: До 2030 г. електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ

Твърдението е на организацията с нестопанска цел Rocky Mountain Institute

Докато европейските регулатори подозират китайските производители на електрически автомобили в дъмпинг , представители на американската организация с нестопанска цел Rocky Mountain Institute твърдят, че ако тенденцията за понижаване на цената на тяговите батерии продължи до края на десетилетието, електрическите автомобили ще достигнат ценови паритет с автомобилите с двигатели с вътрешно горене в повечето региони на света и през следващото десетилетие ще бъдат по-рентабилни за експлоатация.

Според изследователите, ако миналата година цената за съхранение на 1 kWh електроенергия в тяговата батерия на електрически автомобил достигна $151, то до 2030 г. тя може да падне до $60 за 1 kWh. Съвременните електрически автомобили остават скъпи в много отношения, тъй като 40% от тяхната цена се определя от разходите за производство на тяговата батерия. Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.

Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. Изчислението е извършено за средно големи пътнически превозни средства, като паритетът ще бъде постигнат още по-бързо за компактния клас. Всъщност в бъдеще експлоатационните разходи на електрическите автомобили ще останат на по-ниско ниво в сравнение с автомобили с двигатели с вътрешно горене със сравними размери.

В същото време търсенето на петролни продукти от пътническия транспорт достигна своя връх през 2019 г., а след 2030 г. ще трябва да намалява ежедневно с поне 1 милион барела на ден, според експертите.

Ако сегашният темп на разширяване на пазара на електрически автомобили в Европа и Китай се запази, според авторите на прогнозата до 2030 г. обемът на продажбите им ще се увеличи поне шест пъти, а делът на първичния автомобилен пазар ще достигне стойности​ от 62 до 86%. Всъщност това ще позволи на повечето европейски страни да се откажат от продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. За САЩ като цяло подобни цели все още не са поставени на законодателно ниво, но щатите Ню Йорк и Калифорния възнамеряват да постигнат това до 2035 г.

fallback
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 11. Разбира се че е така. Даже ми писна да ви го повтарям, че изравняването на цените ще започне и вече е започнало отгоре надолу и вероятно никога няма да има електромобили, които ще са на цените на днешните най-евтини автомобили с ДВГ. Другото което ми е писнало да ви повтарям че тях просто ще ги убие евро 7. Тоест изравняването на цените няма да стане защото електромобилите ще поевтинеят чак толкова, а защото ДВГ и употребата му ще поскъпне. Дали не съм го повторил хиляда пъти за последнит
  • #10
    Реално ( преди 1 година )
    Още миналата година колите на ток бяха с 60 бона по-евтини спрямо дизелов еквивалент. "Колко пари ми спестява Model 3 LR?" видеото на Dani - подробно сравнение с нова Шкода TDI.
  • #9
    До 10 ( преди 1 година )
    За средно големи може но такива като Сандеро и С3 които са в най-продавания сегмент няма да се изравнят другата година или по-другата година защото за 25К ще се появят да но за сега никого не планира за от 15К евро
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дали се отлага, а? ...в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. ...
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. "Прогнозата през 2020 г. беше, че до 2025 г. електромобилите ще станат по-евтини от тези с ДВГ, а сега виждаме, че това се отлага. Ще дойде 2030 и повярвайте ми ще кажат, че това ще се случи след 5 г. "Обзалагам се че както всички антиелектрици си прочел статията като си стигнал до предпоследната дума на заглавието и толкова. Повечето ви разсъждения са на това ниво - разсъждение по картинка и заглавия. Хайде прочети цялата статия и пак коментирай!
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Айде на бас, че няма да стане :D ... ако цената ала бала... ама цената няма да се задържи, още от догодина ще се усети покачване на цените на суровините, а от 25та ще се изстрелят нагоре. А шофьорите искат ОЩЕ ПОВЕЧЕ инициативи за подпомагане на Ел, за да се замислят за ел. Това е като с еко-терористите над 30 от предсказанията им за край на света изтекоха преди година - а света още си се върти и честно казано никак не е в лоша форма...
  • #5
    Случаен минувач ( преди 1 година )
    Това няма как да стане.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Охооо, поредната прогноза, кога ще станат по-евтини. Явно се разчита на късата памет на някои хора. Прогнозата през 2020 г. беше, че до 2025 г. електромобилите ще станат по-евтини от тези с ДВГ, а сега виждаме, че това се отлага. Ще дойде 2030 и повярвайте ми ще кажат, че това ще се случи след 5 г. Лъжи, измами и манипулации, само и само да накарат повече хора да им се вържат.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ценови паритет за...? Мини електричка със заряд 100км срещу Поло с 1.4 двигател?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Глупости. Твърдениата им са като прогнозата за времето. Някакви си модели с твърде много АКО. Също като на митичния тука... ако... ако... ако... ако цапа и мирише. Факт е че, елетрокарите ще останат, но както внаги съм твърдял, като алтернатива на ДВГ. Оттам натаък, който каквото иска. Европа няма да се откаже от ДВГ, но се иска (малко) повече от форумно IQ за да се видят и разберат нещатата.
fallback
Последни