fallback

Прогноза: До 2030 г. електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ

Твърдението е на организацията с нестопанска цел Rocky Mountain Institute

Докато европейските регулатори подозират китайските производители на електрически автомобили в дъмпинг , представители на американската организация с нестопанска цел Rocky Mountain Institute твърдят, че ако тенденцията за понижаване на цената на тяговите батерии продължи до края на десетилетието, електрическите автомобили ще достигнат ценови паритет с автомобилите с двигатели с вътрешно горене в повечето региони на света и през следващото десетилетие ще бъдат по-рентабилни за експлоатация.

Според изследователите, ако миналата година цената за съхранение на 1 kWh електроенергия в тяговата батерия на електрически автомобил достигна $151, то до 2030 г. тя може да падне до $60 за 1 kWh. Съвременните електрически автомобили остават скъпи в много отношения, тъй като 40% от тяхната цена се определя от разходите за производство на тяговата батерия. Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.

Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. Изчислението е извършено за средно големи пътнически превозни средства, като паритетът ще бъде постигнат още по-бързо за компактния клас. Всъщност в бъдеще експлоатационните разходи на електрическите автомобили ще останат на по-ниско ниво в сравнение с автомобили с двигатели с вътрешно горене със сравними размери.

В същото време търсенето на петролни продукти от пътническия транспорт достигна своя връх през 2019 г., а след 2030 г. ще трябва да намалява ежедневно с поне 1 милион барела на ден, според експертите.

Ако сегашният темп на разширяване на пазара на електрически автомобили в Европа и Китай се запази, според авторите на прогнозата до 2030 г. обемът на продажбите им ще се увеличи поне шест пъти, а делът на първичния автомобилен пазар ще достигне стойности​ от 62 до 86%. Всъщност това ще позволи на повечето европейски страни да се откажат от продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. За САЩ като цяло подобни цели все още не са поставени на законодателно ниво, но щатите Ню Йорк и Калифорния възнамеряват да постигнат това до 2035 г.

fallback
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    Всъщност бензинката е 140 к.с. и струва 47839 лв.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Ето ти за Меган дизел 115 к.с цена 47129 лв с автономия над 1000 км.Електрически с 130 к.с. и смешен пробег, подходящ за градско.
  • #29
    Гост ( преди 1 година )
    Не позна,с приблизително еднаква мощност са.Но бензиновия е с над два пъти по дълъг пробег с едно зареждане.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    И понеже пак си чел само заглавието на статията, прочети и тази част "Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г."цената на електромобилите и дизеловите автомобили ...цената на електромобилите и дизеловите автомобили... електромобилите и дизеловите автомобили... електромобилите и дизеловите автомобили... дизеловите автомобили... ... дизеловите... дизеловите... дизеловите... дизеловите... дизел
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, прочети отново коментар 11, десетина пъти, почини си 10 минути, прочети го още 10 пъти, направи някакъв опит да го осмислиш, а после повтори всичко това още пет пъти и ако не си разбрал все още какво съм написал, попитай. Подсказка - посоченият от тебе автомобил не е в горния сегмент и вероятно двата модела не са с една и съща мощност.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека вземем пред вид, че даже и електричките да не съществуваха, то колите с двг пак щяха да поскъпват всяка година. В момента в който цените се изравнят ще бъде крайно нерентабилно да се купуват и карат двг.
  • #25
    Гост ( преди 1 година )
    До 18.До началото на 2024 година остават само четири месеца, таралеслю.Преди ти дадох за пример Опел Корса.Сега ти давам за Рено Меган бензинка 47129 лева и електрически 66555 лева.Разлика от близо 20 к.лева,която трябва да се стопи за четири месеца.
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    И тогава вече когато всички минем на гориво за шест долара, защото е много изгодно, цената на тока ще се вдигне на две-три евро за киловатчас, заради недостига на ток, който използват за производство на синтетични горива и всички ще сме много щастливи и ще сме построили социализма и комунизма
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Относно електронните горива, как смяташ да се премине към масово производство? Кои ще са първите балами които ще плащат по 50 евро за литър, за да падне цената примерно до 25 евро за литър през 2025 година. Смяташ ли че балъците ще се увеличат при тази цена за да се увеличи и производството и да падне до 12,5 за литър през 2030 година, когато вече ще стане масово и цената му ще почне да пада до 6 долара за литър през 2030 година когато ще стане изключително изгодно и ще се отложи електрификацият
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дай източника датата на публикуване и датата на публикуването на тази информация : " Сега ново двайсет, предвиждат 2030 г.И през 2030 г. няма да е.Единственият шанс на електричките да се наложат е да спрат производството на ДВГ 2035 година."
fallback
Последни