IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: До 2030 г. електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ

Твърдението е на организацията с нестопанска цел Rocky Mountain Institute

Докато европейските регулатори подозират китайските производители на електрически автомобили в дъмпинг , представители на американската организация с нестопанска цел Rocky Mountain Institute твърдят, че ако тенденцията за понижаване на цената на тяговите батерии продължи до края на десетилетието, електрическите автомобили ще достигнат ценови паритет с автомобилите с двигатели с вътрешно горене в повечето региони на света и през следващото десетилетие ще бъдат по-рентабилни за експлоатация.


електромобили


Според изследователите, ако миналата година цената за съхранение на 1 kWh електроенергия в тяговата батерия на електрически автомобил достигна $151, то до 2030 г. тя може да падне до $60 за 1 kWh. Съвременните електрически автомобили остават скъпи в много отношения, тъй като 40% от тяхната цена се определя от разходите за производство на тяговата батерия. Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.

Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. Изчислението е извършено за средно големи пътнически превозни средства, като паритетът ще бъде постигнат още по-бързо за компактния клас. Всъщност в бъдеще експлоатационните разходи на електрическите автомобили ще останат на по-ниско ниво в сравнение с автомобили с двигатели с вътрешно горене със сравними размери.

В същото време търсенето на петролни продукти от пътническия транспорт достигна своя връх през 2019 г., а след 2030 г. ще трябва да намалява ежедневно с поне 1 милион барела на ден, според експертите.

Ако сегашният темп на разширяване на пазара на електрически автомобили в Европа и Китай се запази, според авторите на прогнозата до 2030 г. обемът на продажбите им ще се увеличи поне шест пъти, а делът на първичния автомобилен пазар ще достигне стойности​ от 62 до 86%. Всъщност това ще позволи на повечето европейски страни да се откажат от продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. За САЩ като цяло подобни цели все още не са поставени на законодателно ниво, но щатите Ню Йорк и Калифорния възнамеряват да постигнат това до 2035 г.


0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Няма как цените на ел. мобилите да паднат, при положение че се наливат огромни инвсетиции в тях. Тия вложения трябва да се избиват. Чисто и просто ще поскъпват ДВГ и горивата заради данъци, такси, Евро 8,9...и т.н.т. И аз тогава ще си събера партакешите и ще отида да живея в САЩ. За 10хил $ ще си купя един масъл кар и ще си боботя на воля. Без зависимост от Нета и щепсела, ИИ, АИ и тем подобни. И ще пращам снимки на мойте еко излъгани приятели в Европа.
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Изгодно ( преди 1 година )
    продавам компактен дизел генератор, за електроавтомобил
  • #39
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Коя е тази паралелна реалност в която карате с 200-300 км в час "на непрекъсната линия преди табелата за край на града". Само питам? В случая аз го направих по изключение, а не защото така си шофирам. И моите скромни около 300 дизелови коня биха ми стигнали да изпреваря тира, но не бих го направил в ежедневието. В случая бонус беше, че само минутка преди това минах по същия маршрут преди да обърна на колелото и знаех, че няма полицаи и камери. НЕ се гордея с постъпката си.
  • #38
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    в реалния живот четвърт миля няма и за да изпревариш м5 трябва първо да го настигнеш което поради обясними причини не се случва защото тролеите не могат да подържат високи скорости продължително време заради разряда на батерията говорим за скорости от 200-300 а не за ластици
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 34.Сравнявай Гранд тур с равностойния му електрически за 90377 лева.
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А каква смяташ, че щеше да е разликата? https://youtu.be/8I-6_H0haAw както виждаш теслата от ускорява от място, доускорява и дори спира по-бързо от BMW m5. Пък и гоненето с m5 в реалния пътни условия е детска история. Докато изпреварването на бавно движещите се превозни средства създаващи колони след себе си е необходимост, а не глезотия. Вярно че в случая го направих на непрекъсната линия преди табелата за край на града, но исках да си направя кефа, за да тествам лично.
  • #35
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    телепортиране пред тир дръпни се с едно м5 и тогава се хвали и въпроса е колко км ще издържи тролея в пряка надпревара бетовете дали ще приемат залози кой първи ще пристигне софия - бургас ми явно резултата ще е в полза на м5
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дизеловия с ръчка 53 360 с ДДС, grand tour автоматик 58 660 лева с ДДС. Е колко да остава до 66 555?
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    31 490 евро. Знакът за евро очевидно се самоизтрива
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    19 Резултата за Renault Megane megane-grandtour-blue-dci-115-edc 31 490,-- kmавтоматик- (Първа регистрация)дизел85 kW (116 к.с.)Autohaus Gastecker GmbH