Докато европейските регулатори подозират китайските производители на електрически автомобили в дъмпинг , представители на американската организация с нестопанска цел Rocky Mountain Institute твърдят, че ако тенденцията за понижаване на цената на тяговите батерии продължи до края на десетилетието, електрическите автомобили ще достигнат ценови паритет с автомобилите с двигатели с вътрешно горене в повечето региони на света и през следващото десетилетие ще бъдат по-рентабилни за експлоатация.
Според изследователите, ако миналата година цената за съхранение на 1 kWh електроенергия в тяговата батерия на електрически автомобил достигна $151, то до 2030 г. тя може да падне до $60 за 1 kWh. Съвременните електрически автомобили остават скъпи в много отношения, тъй като 40% от тяхната цена се определя от разходите за производство на тяговата батерия. Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.
Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. Изчислението е извършено за средно големи пътнически превозни средства, като паритетът ще бъде постигнат още по-бързо за компактния клас. Всъщност в бъдеще експлоатационните разходи на електрическите автомобили ще останат на по-ниско ниво в сравнение с автомобили с двигатели с вътрешно горене със сравними размери.
В същото време търсенето на петролни продукти от пътническия транспорт достигна своя връх през 2019 г., а след 2030 г. ще трябва да намалява ежедневно с поне 1 милион барела на ден, според експертите.
Ако сегашният темп на разширяване на пазара на електрически автомобили в Европа и Китай се запази, според авторите на прогнозата до 2030 г. обемът на продажбите им ще се увеличи поне шест пъти, а делът на първичния автомобилен пазар ще достигне стойности от 62 до 86%. Всъщност това ще позволи на повечето европейски страни да се откажат от продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. За САЩ като цяло подобни цели все още не са поставени на законодателно ниво, но щатите Ню Йорк и Калифорния възнамеряват да постигнат това до 2035 г.