fallback

Прогноза: До 2030 г. електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ

Твърдението е на организацията с нестопанска цел Rocky Mountain Institute

Докато европейските регулатори подозират китайските производители на електрически автомобили в дъмпинг , представители на американската организация с нестопанска цел Rocky Mountain Institute твърдят, че ако тенденцията за понижаване на цената на тяговите батерии продължи до края на десетилетието, електрическите автомобили ще достигнат ценови паритет с автомобилите с двигатели с вътрешно горене в повечето региони на света и през следващото десетилетие ще бъдат по-рентабилни за експлоатация.

Според изследователите, ако миналата година цената за съхранение на 1 kWh електроенергия в тяговата батерия на електрически автомобил достигна $151, то до 2030 г. тя може да падне до $60 за 1 kWh. Съвременните електрически автомобили остават скъпи в много отношения, тъй като 40% от тяхната цена се определя от разходите за производство на тяговата батерия. Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г., а в САЩ ще бъде постигнат през 2026 г.

Ако погледнем други големи пазари на електрически автомобили, Китай ще преодолее този етап през 2025 г., а Индия през 2027 г. Изчислението е извършено за средно големи пътнически превозни средства, като паритетът ще бъде постигнат още по-бързо за компактния клас. Всъщност в бъдеще експлоатационните разходи на електрическите автомобили ще останат на по-ниско ниво в сравнение с автомобили с двигатели с вътрешно горене със сравними размери.

В същото време търсенето на петролни продукти от пътническия транспорт достигна своя връх през 2019 г., а след 2030 г. ще трябва да намалява ежедневно с поне 1 милион барела на ден, според експертите.

Ако сегашният темп на разширяване на пазара на електрически автомобили в Европа и Китай се запази, според авторите на прогнозата до 2030 г. обемът на продажбите им ще се увеличи поне шест пъти, а делът на първичния автомобилен пазар ще достигне стойности​ от 62 до 86%. Всъщност това ще позволи на повечето европейски страни да се откажат от продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. За САЩ като цяло подобни цели все още не са поставени на законодателно ниво, но щатите Ню Йорк и Калифорния възнамеряват да постигнат това до 2035 г.

fallback
  • #21
    Турбо ( преди 1 година )
    Посочил съм ти източниците,можеш да провериш за изравняването на цените.За синтетичните горива имаше статия наскоро,очакват цена на синтетичните горива около 2 долара при масово производство в бъдеще.
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, извинявай че пропуснах шегата за електронните горива. Електронните горива в момента се произвеждат в толкова малък мащаб, че един галон струва около 50 на литър само за производство. Ами честито ползване! При 4,5 литра на 100, колко ще ти струва да минеш само един километър? Май ще е по-евтино да си поръчаш такси електромобил и да си имаш частен шофьор.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Сега ново двайсет, предвиждат 2030 г.И през 2030 г. няма да е." Това кой го предвижда че не разбрах? Ти си втория или третия в тази статия които ви тресе функционалната неграмотност и ви е трудно асимилирането на статията. Цитирай къде в статията се казва, че през 2030 ще се изравнят цените?
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, приятелю, пак пътуваш във времето. Ето какви са прогнозите през 2023 година в наши дни "Освен това в Европа паритетът по отношение на цената на електромобилите и дизеловите автомобили според експертите ще бъде постигнат през 2024 г."
  • #17
    q ( преди 1 година )
    Номера с закупуването на 15-20 годишен "премиум" дарак, с яко пилене на гуми и реване по-нощите ще е все повече мисия невъзможна. Самите жители на по-богатата част на Европа в момента се въздържат от покупки на премиум автомобили или ако са такива са електромобили. Така че 15-20 годишен Мерджак за 30 000 и нагоре си е съвсем реална възможност в близките 1-2 години. По-нататък неми се мисли, какви ще са цените. Макар че за нашите герои кефа цена няма, нали така.
  • #16
    Турбо ( преди 1 година )
    Синтетичните горива ще струват около 2 долара,иначе са непродаваеми.Порше и Стелантис произвеждат експериментално засега.При масово производство цената ще е 2 долара.
  • #15
    Турбо ( преди 1 година )
    Да видим как са се движили прогнозите във времето.carmarket.bg от 18.12.2020 година предвиждат изравняване през 2023 г.Факти.бг от 14.11.2022 година предвиждат изравняване през 2025 г.Сега ново двайсет, предвиждат 2030 г.И през 2030 г. няма да е.Единственият шанс на електричките да се наложат е да спрат производството на ДВГ 2035 година,но май ще отложат забраната.
  • #14
    q ( преди 1 година )
    Зависи кога ще дойде е-горивото с цена от 5-10 евро за литър по най-оптимистичните прогнози. Иначе хората са писали цена за придобиване и експлоатационни разходи, така че още сега са са се изравнили. Защо ли си мисля, че ги оривата от обикновенния вид плавно ще си поскъпват и това ще допринесе за по-бързото преминаване към електромобили.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 14. Предполагам че Ти за разлика от многониковия имаш YouTube и ще ти е интересно да изслушаш прогнозите на шефа на BMW от преди пет години. https://youtu.be/143d6DZxLoU Щеше ми се да се смеем заедно, но онези папагали нямат YouTube и повтарят едни и същи опорни точки като развалена плоча от години, защото както е видно, образованието им по някоя тема се свежда до четене на заглавия и нямат време да прочетат статиите под заглавието.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 12. Другото нещо което ми е писнало да ви повтарям е че не може да се генерализира кое е по-изгодно. На този въпрос може да се отговори само индивидуално спрямо потребностите на питащия. За мен и за жена ми няма автомобил който да е подходящ за двамата без компромиси, да не генерализираме дали Тесла модел 3 или SKODA TDI е най-подходяща за 2 милиона българи. За 10 000 км на година е подходяща 10-годишна toyota corolla, но за 100 000 км и наличие на гараж с ток модел 3 може да е по-подходящ.
fallback
Последни