fallback

Fiat Croma 2.5 V6 - вълк в овча кожа

Редкият италиански модел се задвижва от 2,5-литров шестцилиндров двигател, доставен от Alfa Romeo.

Fiat Croma излиза на бял свят през декември 1985 г. Моделът се позиционира като флагман на италианската марка и споделя платформата "tipo 4" с Lancia Thema, SAAB 9000 и Alfa Romeo 164. Всички тези автомобили са с предно задвижване и използват независимо окачване тип Макферсън на четирите колела, единствено при шведския модел ходовата част е с малко по-различна конструкция.

Croma наследи Argenta и беше първият голям Fiat с предно предаване и напречно монтиран двигател. Неговата лифтбек каросерия с пет врати е проектирана от Джорджето Джуджаро и студиото Italdesign. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,32.

След съвсем лек фейслифт през 1987 г., през януари 1991 г. е представен силно обновена версия на модела с нова, по-модерна предница. Производството е преустановено през 1996 г.

Croma се предлага с разнообразие от бензинови и дизелови двигатели с работен обем от 1,6 л до 2,5 л (от 84 к.с. до 162 к.с.). Това беше първият лек автомобил в света с дизелов двигател с директно впръскване, пуснат в продажба през 1988 г. (1929 кубически сантиметра, 93 к.с.).

Представената тук кола е рядка Croma 2.5 V6 от 1994 г., която доскоро се продаваше в шведска автокъща, но вече е намерила своя нов собственки. Автомобилът е оборудван с известния шестцилиндров двигател на Alfa Romeo "Busso".

Двигателят с обем 2492 куб.см има впръскване на гориво Bosch Motronic M1.7 и генерира доста внушителните 162 к.с. при 5800 об./мин и има максимален въртящ момемнт от 213 Нм. Тягата се предава към предните колела чрез петстепенна ръчна трансмисия. Има вентилирани дискови спирачки отпред и твърди дискове отзад. Стандартният размер на гумите е 205/55 R15.

Както се вижда на снимките, автомобилът е с цвят тъмносив металик, класически дизайн на джантите и без никакви излишни допълнителни доработки по екстериора. Салонът се отличава на първо място с разкошните и забележително добре съхранени във времето бежови тапицерии от естествена кожа. Не по-малко изкушаващо изглежда и "шестакът" под предния капак с неговата хромирана украса. Обявеният пробег е 194 000 километра.

Размерите са: дължина 4520 мм, ширина 1760 мм, височина 1435 мм, междуосие 2660 мм. Теглото е 1300 кг. Максималната скорост е 211 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,6 секунди. Средният разход на гориво е 10 литра на 100 км.

fallback
  • #20
    Belcho ( преди 9 месеца )
    Пълен *** е истина е фият да те е яд.
  • #19
    Няма друга кола ( преди 1 година )
    която по-добре да олицетворява прехода през 90-те в БГ-то. В онова трудно време само мутрите можеха да си купят мерцедеси. Честните хора които си изкарваха парите с труд можеха да си позволят Croma, Passat B4 или Пежо 405.
  • #18
    До #2 до долу ( преди 1 година )
    100% караш немски леген сглобен от Махмуд, Др
  • #17
    До #2 до долу ( преди 1 година )
    100% караш немски леген сглобен от Махмуд, Др
  • #16
    До #2 до долу ( преди 1 година )
    100% караш немски леген сглобен от Махмуд, Др
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички *** и без вкус са наврени в по едно дърто БМВ или каталясало Ауди. За ръждилник с емблема на Мерцедес пък направо си умират! Азиатска простотия.
  • #14
    Рагаци ( преди 1 година )
    Чак сам си е повервял 12-ката че от итялианските таралясници става нещо.
  • #13
    до 12 ( преди 1 година )
    Ти някога сядал ли си в Крома? За 12 години по 90-тарските български пътища съм сменил една биалетка и два предни амортисьора. Няма такъв катър. имах удар в двете леви врати и за 6 години не тръгна точка ръжда. Думите ти са абсолютна простотия. С такава кола втора фаза съм изминал над 250 хил. и смея да твърдя, че е бетон и в пъти по-ергономична от конглокентите си по-това време. Удобна и комфортна не уморяваща на дълъг път.
  • #12
    Рагаци ( преди 1 година )
    Италиански кошник за нищо не стават тънка ламарина ръждиви лабаво окачване зле измивлени двг тече таблото нискокачествено лопа тропа пука ужас а бе с две думи италиандки строшеняк
  • #11
    До №8 Дупничанин ( преди 1 година )
    Имаше Ланча Тема интеграле с двигател на Ферари и е прекрасно нещо V8 и по памет е 4.2см3 ;)При Алфа е супер сладоледа на тоя V6, която беше и с турбо за бонуси ;)Още си тъгувам за Алфата Купе Спайдър точно с 2.5 V6 турбо
fallback
Последни