Дори и през традиционно слабия месец август пазарът на нови автомобили в България продължава да расте и вече е с 20.5% по-голям, отколкото в същия период на миналата година. Незапомнено ожесточена е битката и за най-продавания модел, където разликата между първия и втория е едва 4 автомобила. За първите осем месеца на годината у нас са регистрирани 27 919 нови леки автомобила в категориите М1 и N1 - повече, отколкото през цялата 2014 година, и близо до резултата от 2020. Ако темпото се запази до края на годината, пазарът ще достигне предкризисните нива от 2018-2019, но при значително по-високи средни цени на автомобилите.
В премиум сегмента първото място при марките е за BMW. Най-продаваният премиум модел обаче е на Mercedes - GLC
Моделът с най-голям пазарен ръст е Tesla Model Y, но това е на базата на само няколко регистрирани автомобила през 2022. Завидните 411% ръст отчита Ford Fiesta, чието производство спря окончателно преди месец и сега се разпродават последни складови наличности. От новите модели на пазара прави впечатление скокът в регистрациите на BMW X1 (+251%), Hyundai i30 (209%), Skoda Kamiq (206%) и Volkswagen Taigo (201%).
За сметка на това сериозен спад има при модели като Renault Captur (-40%), Peugeot Boxer (-49%) и Peugeot 3008 (-62%).
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):
31. Volkswagen Caddy - 245 (124.8%)
32. Skoda Karoq - 243 (40.5%)
33. Kia Ceed - 240 (-38.9%)
34. Opel Corsa - 237 (63.4%)
35. Toyota Yaris - 231 (-20.1%)
36. Ford Fiesta - 215 (411.9%)
37. Hyundai i30 - 213 (208.7%)
38. Volkswagen T-Cross - 211 (7.7%)
39. Toyota Aygo X - 210 (n/a)
40. Opel Crossland - 204 (25.9%)