fallback

SUV-моделите за първи път прехвърлиха 50% от продажбите в Европа

Всеки втори купувач се е насочил към такъв автомобил през 2023

Кросоувърите и SUV-моделите достигнаха най-големия си пазарен дял в Европа, след като през първите 6 месеца на годината те вече представляват повече от половината продадени нови автомобили на континента. Техният пазарен дял достигна 51%, което представлява ръст в сравнение с първата половина на 2022 г., когато беше 48%.

Данните за продажбите, събрани от компанията за изследване на пазара Dataforce, показват, че доставките са нараснали с 23% през първото полугодие на 2022 г., достигайки 3,37 милиона единици. На първо място е Tesla Model Y с 138 152 продажби , като електрическият SUV отчита ръст от 207%. В първата тройка по продажби попадат още Volkswagen T-Roc - 104 465 (+32 %) и Toyota Yaris Cross – 96 849 (+49%).

Място в Топ 10 по продажби сред SUV и коросувърите намират още Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur и Ford Puma. Като цяло малките SUV са най-популярни на Стария континент през първото полугодие на 2023 г. с 1 133 822 продажби, следвани от компактните SUV с 999 568 единици и малките автомобили с 913 571 бройки.

Това не означава, че обикновените автомобили се справят зле. Dacia Sandero, например, отчете много силна първа половина от годината със 124 190 продадени бройки. Освен това Opel Corsa, Peugeot 208 и Renault Clio записаха над 100 000 доставки до клиенти. Skoda Octavia също имаше отлично първо полугодие на 2023 г. с ръст на доставките със 77,3% до 83 073 единици, благодарение на това, че концернът-майка VW Group успя да реши проблемите с производството.

Малките SUV-модели и кросоувъри обаче са изправени пред сериозен проблем, тъй като предстои въвеждането на нов екологичен стандарт Евро 7. Някои водещи производители вече предупредиха, че неговото приемане ще „убие“ малките коли, без значение от това в клас са позиционирани, тъй като ще повиши сериозна цените им.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    #3, говориш сякаш е 2019. Нито има последни останали бройки, нито някой ще ти направи отстъпка за Тойота. За БМВ и Мерцедес правят, но там цените са супер надути тъй или иначе. А иначе човекът като иска да си купи седан, да си купи, не че е останало нещо различно от Корола. БМВ и Мерцедес не ги броя - от 100 бона нагоре с 2 години гаранция. Всъщност има и Хюндай Елантра, който изглежда много красивичък, ама май е по-скъп от Корола.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Седана е отживелица! Не ти трябва. Вземи си джип и ще забравиш за всякакви други коли. Джипа е стабилна и сигурна машина. Ще се изкефиш на макс. Сега можеш хванеш премиерата в Европа на новият Land Cruiser 250. Дилърите в Европа ще пуснат промоции последните останали бройки от сегашния модел. Ще има много добри предложения и втора употреба и почти чисто нови. На съвсем малко километри. Ще го покараш известно време, и после като се качиш на кола ще видиш разликата. Колата е дърво от всякъде.
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Догодина или най-късно 25та дай боже ще трябва да сменям колата и искам седан - избор почти няма...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно че доставките не са се върнали още до нивата си от 2019 и производителите приоритизират по-доходоносните СУВ-ове и второ почти всеки производител е отрязал по някой хечбек или седан/комби пък е добавил по някой СУВ през последните 2 години. Та не виждам изненада.
fallback
Последни