YangWang - наскоро стартиралата премиум-марка на концерна BYD, е готова да представи третото си превозно средство. Това ще бъде седанът U6, който се присъедини към флагмана U8 (SUV) и U9 (електрическа суперкола) в гамата на компанията и както се оказва, ще бъде серийният автомобил с най-добър аеродинамичен коефициент в света – 0,195.
Така по този показател китайският електрически автомобил ще надмине Lucid Air, Tesla Model S и Mercedes-Benz EQS. Германската компания по-рано нарече своя голям седан рекордьор по аеродинамика - коефициентът му на съпротивление е 0,2. Само концептуалният EQXX има по-добър резултат - 0,18.
Самият модел U6 все още не е дебютирал официално, но наскоро се появиха патентни рисунки, разкриващи целия му дизайн. Въпреки че китайската марка пази в тайна техническите му характеристики, името и коефициентът на съпротивление бяха обявени по време на годишната академична конференция на Комитета по автомобилна аеродинамика в Китай.
Презентацията включваше профила на автомобила и цифрата от 0,195 cd, последвана от диаграма на 10-те най-аеродинамични автомобила, произвеждани в момента. Това доказва, че ако постигне обявените стойности, YangWang U6 ще заеме първо място в света. Както в случая с други модели, рекордната цифра е постигната само благодарение на специално оборудване като камери, които сменят външните огледала и др.
На публикуваните патентни рисунки се вижда издължения, ниско спуснат силует и скосената линия на покрива на модела. Големите фарове са подобни на модела YangWang U9, с широк въздухозаборник над ясно изразен сплитер. Аеродинамичните елементи на U6 включват вдъхновени от Taycan калници и нисък нос, по-големи странични хриле, боядисан в черно покрив, хромирани прозорци и активен заден спойлер.
Камерите, заменящи огледалата, вероятно ще бъдат по избор, тъй като патентните чертежи показват модел с конвенционални огледала. Вижда се и монтиран на покрива LiDAR сензор, докато по-ранни „шпионски“ снимки от Китай показаха три дисплея на таблото.
Най-вероятно U6 ще споделя платформа с други електрически автомобили от линията Yangwang. По този начин той може да получи задвижване с четири електромоторо с мощност над 1000 к.с., използвана на SUV U8. В същото време, по предварителни данни, за седана ще бъдат разработени и различни видове хибридни задвижвания, включително такова, при което за презареждане на батериите се използва двигател с вътрешно горене.