IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски гигант иска завод в Европа - но не в Ловеч

Хечбекът BYD Dolphin идва в ЕС след броени дни, само че на тройно по-висока цена, отколкото в Китай

Китайският производител на електромобили BYD търси локация за изграждане на втория си европейски завод, потвърди представител на компанията пред френския Les Echos. Компанията обаче не е изкушена от по-евтината работна ръка в Източна Европа и се ориентира към по-големите пазари - Германия, Франция или Испания. България, която откри първия китайски автомобилен завод на Стария континент в Ловеч с мимолетната сглобка на Great Wall, остава извън сметките.
    
     
BYD Dolphin
През юни хечбекът Dolphin ще стане четвъртият модел на BYD, предлаган в Европа. Цената му обаче е драстично по-висока от тази в Китай
  
      
BYD вече има един завод в Европа - за производство на автобуси. При планирането му България бе един от основните кандидати, но в крайна сметка надделя обещаната подкрепа от унгарското правителство.

BYD, в който голям инвеститор е Уорън Бъфет, в последните години се разрастна много и оспорва на Tesla позицията на най-голям производител на електромобили в света. Сега компанията от Сиан се подготвя за експанзия в Европа, втория ключов пазар за електрифицирани модели в света. Изпълнителният вицепрезидент Стела Ли потвърди пред Bloomberg, че проучванията за избор на локация вече са в ход. Решението трябва да бъде взето най-късно до есента, а производството на европейска територия да започне още през 2025 година.

BYD вече продава три свои модела на отделни европейски пазари - това са компактният кросоувър Atto 3, големият SUV модел Tang и луксозният седан Han. От юни започва предлагането и на малкия хечбек Dolphin, а през септември се очаква и седанът Seal.
   
    
BYD Dolphin
Интериорът на BYD Dolphin
  
     
Dolphin ще е и поредното разочарование за онези, които се надяват на евтин внос от Китай, който да компенсира болезнено порасналите цени на европейските автомобили напоследък. В родината си малкият хечбек струва едва около 13,000 евро, но версията за Европа ще е с близо 30 сантиметра по-дълга, с двойно по-мощен електромотор (200 конски сили) и с 60-киловатчасова батерия. Това, както и задължителните изисквания на ЕС за електронни системи за безопасност, повишава цената до 30-33 хиляди евро за различните пазари - близо тройно над цената в Китай.
  
    

 

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До там ни докараха колонизаторите всички да ни заобикалят и за държава да не ни имат даже. Нужни сме им само за територия от която да се воюва срещу Русия. Ей сега форумното джендАр4е ще подскочи да обяснява, че не е така и ще почне да цъка минуси, както винаги прави за мненията, които не са добри за тези които му плащат.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В държава провела нам си колко парламентарни избори за 2 години трудно ще дойде който и да е
  • #8
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Орбан е велик ( преди 1 година )
    При Бойко и при нас идваха.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ООо ( преди 1 година )
    ООоооо ето ги бе, идват! Евтините китайски автомобили.
  • #6
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Миссил мойен порте ( преди 1 година )
    Отде работници бе.Ще напълнят Унгаристаня с катайци.С президент амбриаш кат ОрбЪн врагове ти нетреат
  • #5
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Миссил мойен порте ( преди 1 година )
    Отде работници бе.Ще напълнят Унгаристаня с катайци.С президент *** кат ОрбЪн врагове ти нетреат
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те вече само като видят какви са ни разните бизнесмени и им става ясно, че са мутри и ни заобикалят.В днешно време може да се излъже една фирма, две, но после се разчува.
  • #3
    18 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А, бре що ни заобикалят кат прокажени.Явно проблема е у нас.В Унгария са си избрали,явно от Орбан лъха сигурност и доверие,а от нашите шматки нищо не става,както и от еврогейташките.
  • #2
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е, тинтири. Обаче в Съвецкия съюз, кой знае защо, китайските *** са още по-скъпи, напук на палеонелибералния строй тъдява
  • #1
    20 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Нормално... европейския неолиберален фашизъм е скъпо "удоволствие"! Трябва да бъркаш дълбоко в джобовете за измамите на ЕС