fallback

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.

Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.

В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.

fallback
  • #44
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - а на теб кога ще ти дойде реда да караш тесла?! Даже едни 250лв не искаш да отделиш да си я позволиш поне за ден! Как пък най-големите защитници на тесла сте все такива които не сте се докосвали до техен автомобил .... на това му се вика фанатизим MythBusterчо!!!
  • #43
    ??? ( преди 1 година )
    А цената на безинЯ пада , така лЕ ?
  • #42
    И.а. ( преди 1 година )
    Целата работа с ел колите е да ви вдигнат тока. Германия си върна централите на въглища, а Япония заяви че не може да издържи Ел системата ако минат на Ел коли. Ще стоите на тъмно и няма да готвите но пък ще карате на ток. Зарибяват със безплатни станции после стават платени. После цената на платените се вдига постоянно....
  • #41
    Чичо Пейо ( преди 1 година )
    Няма друго такова облъчено зомби като този с ника с потъмнените букви.На бялото черно казва.
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    За пазарната капитализация на Тесла кво стана.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,да нямаш амнезия от бустерите.Високата остатъчна стойност е една от твоите опорки.
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Бате Гоше Не се коси, като дойде време да караш 25-годишна Тесла, батериите ще са по-евтини отколкото сега ти струва двигателя. Я кажи колко ще ти струва да минеш с opel-чето 240 000 км за 3 години като този хубавец дето ще сменя батерия за 20 000 лв? Знам че не можеш да го сметнеш, пък и да го сметнеш няма да кажеш, защото само за гориво ще трябва да дадеш колкото да си купиш две батерии около 40 000 лв. Ама важното е че ще си купиш двигател за 500 лв и ще ти струват само 40 500 лв
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    А относно това че съм казал че Тесла задържане е много остатъчната си стойност, цитирай кога съм го казал? Това е все едно да ти кажа че в момента фотоволтаиците въпреки че е привечер половин час преди края на работния ден, твоят де, в момента произвеждат ФЕЦ 29,96%1565.53Товар на РБ3733.25Тоест 42% от потреблението на България. И ти довечера в 22:00 да ми кажеш че съм казал че в момента фотоволтатите произвеждат 42%. Цитирай Какво съм казал тази година, а не някога.
  • #36
    Бай Гоше ( преди 1 година )
    Да сте живи здрави карайте си електричките аз ще намеря по евтин двигател за мойта Опел корса 2000 година а пък вие мислете как да си купите батерия.Страхотно ефтин коли са Ел колите няма що.
  • #35
    PLAID ( преди 1 година )
    Сменят се отделни модули/елементи на батерията. У нас го правят Павлик, Дунев и още една дузина сервизи. / "Вреди ли бързото зареждане на батерията на електромобила?" - статия от 01.09.2023 - Проучване сред 12 500 коли на Tesla показва любопитен резултат: няма нарзлика в деградацията при AC (бавно) и DC (бързо) зареждане. Uber, Hertz и такситата го доказват. Важно за който не е разбрал - батерията деградира САМО от кофти терморегулация. При TESLA тя е съвършена: малки клетки + Octovalve система
fallback
Последни