fallback

Дилема: Смяна на батерия за 12 000 долара или продажба на колата за 16 000?

Собственик на Tesla Model 3 трябва да вземе доста трудно решение

Собственик на Tesla Model 3 Dual Motor Long Range изпадна в сериозна дилема, когато разбра, че електромобилът му, който вече е извън гаранция, спешно се нуждае от смяна на батерии само след 3 години употреба и пробег от 241 000 км. Възможностите в случая са два – да плати 12 000 долара за нов пакет батерии или да продаде самата кола за 16 000 долара.

Както често се случва в днешно време, собственикът, който е под потребителското име Which-Chemical-2691 в Reddit, поиска потребителите на социалната мрежа да му помогнат с взимането на решение. Той разкрива, че е купил колата през 2020 г. и я използва както за лични цели,включващи пътувания на големи разстояния, така и за споделени пътувания, което обяснява огромния пробег.

Наскоро собственикът получил известие, че има ограничения в зареждането, което води и до намаляване на пробега. Малко по-късно от сервиз на Tesla му се обадили и му предложили да заменят батерията, тъй като някои нейни клетки са сериозни износени. Състоянието на „здравето“ на батерията е 81%, като изтощените клетки скоро ще ограничат способности за зареждане. И единствената опция пред собственика, ако иска да запази колата, ще бъде замяна на батерията.

Проблемът в случая е, че тази Tesla е извън гаранция и цената на смяната на батерията е колосалните 12 000 долара, което собственикът намира за прекалено, тъй като все още има да изплати 20 000 долара за самата кола. Поправката в сервиз на трета страна излиза много по-евтино, но пък може да повлияе на съвместимостта на автомобила с мрежата за суперзареждане, на която собственикът силно разчита.

В същото време 23-годишният собственик е получи оферта от „голям търговец на едро за закупуване на автомобили“, които предлага 16 000 долара за този Model 3. Евентуалният купувач обаче не е уведомен за проблема с батерията, тъй като самото известие изчезва след зареждане. Затова и собственикът на колата търси съвет за това как да постъпи.

Очаквано обратната връзка от групата TeslaLounge в Reddit е противоречива. Някои предложиха да смени батерията и да продължи да трупа километри, докато други го съветват да продаде колата и да остави проблема в ръцете на някой друг. Технически погледнато, вторият вариант е по-мъдър за някой, който има сериозни задължения и не може да си купи нова кола.

В крайна сметка от коментарите под поста става ясно, че собственикът смята да продаде проблемната Tesla Model 3 и да я замени с хибрид Toyota Prius, който може да се намери на пазара на употребявани автомобили само за 5000 долара. Така той получи евтин и икономичен автомобил и ще може да покрие голяма част от дълга си.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Мога само да гадая, но вероятно я е зареждал само на DC , до 100% и най-важното - без никаква подготовка. Също 2020 все още нямат подгряваща помпа. Явно при такова отношение към батерията, живота е толкова. При равносилно отношение към ДВГ , резултата щеше да е същия за двигателя.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо кара Тесла като за него 12 хиляди долара са много, да я продава и да си взима кола която отговаря на доходите му и да се образова как да си зарежда колата правилно.
  • #2
    Екоторбалан! ( преди 1 година )
    Само индивиди с две спорещи помежду си мозъчни клетки, все още не са разбрали що за скраб са т. н. електрически "автомобили"!
  • #1
    Боби ( преди 1 година )
    "Собственик на часовник Tesla Model 3"...
fallback
Последни