fallback

Защо хиперколата 33 Stradale е шамар за Maserati?

Alfa Romeo си отмъсти за по-ранната кражба на неин модел

След като разкри зашеметяващото 33 Stradale миналата седмица, Alfa Romeo се доближи малко до изравняване на резултата с Maserati. Двете компании са част от концерна Stellantis, след като преди това бяха във FIAT, но това не им пречи да имат някои спорове през години, припомня Carscoops.

Новата хиперкола за 2 милиона долара е базирана на модела Maserati MC20 и изглежда странно, че ще го произвежда именно Alfa, а не Maserati, която все пак е премиум-брандът на Stellantis. Това е все едно в Porsche да седят и да гледат как Audi продава хиперкола за милиони, която е по-бързо от всичко, което Porsche е имал право да произведе в рамките на VW Group.

От Maserati наскоро представиха своя лимитирана серия на хиперкола, базирана на MC20. Тя се казва MCXtrema, но това е автомобил само за писта, който струва малко над 1,2 милиона долара и ще бъде произведен в два пъти по-голям от тираж от Stradale – 62 бройки. По същество Alfa Romeo получи „зелена светлина“ от Stellantis, за да създаде своя собствена версия на MC20, за която хората ще говорят години наред. И това едва ли ще се хареса на хората в Maserati.

Любопитното в тази история е, че премиум-брандът не може да има претенции в случая, защото преди време той буквално открадна MC20 от Alfa Romeo. Суперколата със средно разположение на двигателя беше замислена като Alfa Romeo 8C в края на 2010 г., но в крайна сметка се появи в производство като Maserati.

А 3,0-литровият 3.0-литровият Nettuno V6 на Maserati в MC20, задвижвана с ДВЖ, всъщност е много тясно свързан с 2.9-литровия V6, поставят на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, който сам по себе си е роднина на F154 Ferrari V8.

fallback
  • #6
    155Q4 ( преди 7 месеца )
    Бла бла........
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Alfa Romeo 6C, не 8С.
  • #4
    РУК ( преди 7 месеца )
    Къде намесихте 8С с МС20, 33 Stradale и Netturo V6 с 2.9 V6?!Още живеете в 90те години и щом две марки са в един концерн,то задалжително всичко трябва да им еднакво!!Самия факт,че ги сравнявате с Порше и Ауди говори точно за това!!Алфа разработиха 33 Stradale като изцяло собствен лимитиран автомобил!Точно затова хората плащат луди пари за него!Защото е уникален и лимитиран!А не ребрандирано Мазерати!Кви шамари, кви 5лв! Има си клиенти и за двете!Още повече,че 33 Strd. вече не е на пазара!
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Къде е шамара едното в 33 бройки другото няма ограничение в бройките
  • #2
    Ха ха ( преди 7 месеца )
    Петърчо, коментирай германските нужници, там ти е "силата"!
  • #1
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Е за всички тия екзотики си има пазар. В крайна сметка като имаш една добра платформа защо да не пуснеш няколко марки да се възползват от нея и да стане малко вътрешна конглокенция. Тук не става дума да се крадат клиенти един от друг, защото всипките са ограничени серии и се разпродават веднага. Клиентите са щастливи , създават се уникални коли дето да влязат на плакати в детските стаи. Имидж, красиви мечти и малко печалби евентуално.
fallback
Последни