fallback

Общините ще връчват фишове за неплатени глоби на шофьорите

Над 500 000 наказателни постановления не са стигнали до нарушителите

Депутатите са приели на първо четене четири проекта за промени в Закона за движение по пътищата. В него е заложено шофьорите, които не са платили глобите си, да получават фиш при заявление за друга административна услуга в общината. По този контролът ще се завиши,тъй като нарушителите ще получават наказателните си постановления в кратък срок.

„Законопроектът мина на първо четене с консенсусно мнозинство. Трябва да се доработи до второ гласуване, като 70% от приходите от платените глоби да остават бюджетите на общините. Трябва ясно да се регламентира за какво да се харчат тези средства и те да бъдат насочени към пътната безопасност”, заяви депутатът Александър Ненков.

С парите от глобите ще бъде закупено оборудване за контрол на движението по пътищата - най-вече камери, които ще бъдат поставени на основни кръстовища и на други опасни участъци от пътя..

„Когато сте засечен от такава камера, това се изпраща към МВР, респективно към КАТ, от където издават наказателното постановление, което да може да бъде връчено и от общините. Това означава, че общините ще бъдат аангажирани много по-сериозно в пътната безопасност, превенцията и санкционирането на водачите”, поясни депутатът.

Още по темата - вижте в Dnes.bg

fallback
  • #24
    iskoni ( преди 1 година )
    Е сега я загазихме,ако приемат закона всяка една камера, ще ни засича за висока скорост .
  • #23
    PLAID ( преди 1 година )
    "И ви питам едно и също ли е да чистиш стария път за морето през Стара Загора, които са 2 платна ... или сега чистиш 6. И поддържаш 6. Или околовръстно на София, което беше козя пътека, а сега са 12 ленти?" - Бойко Методиев Борисов
  • #22
    PLAID ( преди 1 година )
    #6, точно! Мани ги разни Тинтири и сие, събирателен образ на българския мрънкач с ръцете отзад.. "Световната банка даде доклад. Има го официално може да го прочетете. България има пътища колкото Екватора. 44-45 хил. км път. За да се поддържа тази пътна мрежа, трябват м/у 800 и един милиард годишно - казват най-добрите експерти. От винетки прихода е 300 млн. Сиреч 700 млн. не достигат, за да не пускате в "Моята новина" сутрин "Тея пътища с дупките!" (следва продължение)
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    18, през Сло товарни камиони почети няма, за Италия.пък съвсем. Транзитен трафик само за Хърватска и Босна на юг и Сърбия и на изток.Погледни картата и хвани покарай малко там прреди да приказваш. Минават през Австрия, по А22, покрай Инсбруг на юг Гардазее и т.н.
  • #20
    Жалко но факт ( преди 1 година )
    Колеги, преди време някъде четох, че постъпленията от ТОЛ - системата едва покриват разходите, предполагам че с винетките е нещо подобно.
  • #19
    Аз да ви обадя ( преди 1 година )
    Смятай, при мен фишът от Германия беше в пощенската кутия в Испания преди да се прибера от отпуската. Пък тези 20 години в една малка държава не могат да успеят да раздадат глобите.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Да те поправя, Словения може да е малка по население, но през нея минава огромен товарен трафик по оста Италия - Австрия/Германия.
  • #17
    До #15 ( преди 1 година )
    Кво са 3 мил за 10 дни? Общо взето нищо, дори и да е вярно. Имаш интензивен трафик около 2 месеца, по твоите сметки около 20 милиона. Относно математика, ясно е колко си в час, математик си! Прихода от годишните са в пъти повече. Махаш винетката за уикенда, седмичната става 20-25 лв. Останалите мърдат леко, годишната примерно 130лв. Така прибираш повече от транзита...Потъващите пари са друга тема
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    и само да те допълня, Словния, като население са колко София в работен ден Трафика е мижав. Имат 2 магистрали, кото са на Х и се пресичат в Любляна и това е, Общо колкото София-Бургас. Извън тах, има не толкова поддържани пътища, но се свежда до това, че парите от таксите се използват за поддръжка. Но не можеш да ме убедиш, че 1км магистрла СЛО е примерно 1мил, а в БГ е 1.5мил+,при положение че в БГ труда е в пъти по-евтин
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    14ти ***, явно си много зле с математиката. Направи си едни елементрани сметки, после се отваряй. Проблема е че парите поъват. Само от тразитния трафик, за 10д (общо) влизат над 3мил лв. Колко влизат от годишни? Ако цените на винетките станат като А или СЛО, дали няма да оревете оралъка?!? Ако пътния данък стане колко Германия? Спрямо местние стандарти, парите са ок, но пак казвам, ползват се да запълват други дупки в бюджета. Затова и зор глоби.. къде отиват парите? Еми пак потъват..
fallback
Последни