fallback

Големият проблем на китайците в Европа е... репутацията

Новите играчи на пазара ще трябва да се справят с недоверието на потребителите

Продажбите на китайски автомобили растат почти навсякъде, дори и в Европа, но за окончателното им утвърждаване е необходимо да се преодолее недоверието на потребителите. А това не е никак лесна задача, пише в анализа си Фелипе Муньос от агенцията JATO Dynamics.

„Всички сме чували за големите проекти на китайските производители на автомобили. Както при западните автомобилни производители и техните цели за електрификация през следващите години, китайските автомобилни производители също участват в надпреварата да разширят дейността си далеч отвъд границите на вътрешния пазар. И те постигнаха известен напредък, записвай ки интересни резултати в определени региони.

Това, което към момента изглежда като най-големия проблем на китайските марки, е негативната им репутация сред потребителите в чужбина. Планът за разширяване, който водят компании като SAIC, BYD, Geely, GAC, Chery, JAC, Dongfeng, Changan и Great Wall, предвижда техните автомобили да достигнат както до развитите икономики, така и до развиващите се. А това може да стане само с набор от продукти, които да задоволят различните типове клиенти на тези пазари.

През миналата година китайските производители на автомобили са постигнали двуцифрен пазарен дял в региони като Близкия изток и Евразия, и точно 10% в Африка. В Латинска Америка, от друга страна, „пазарният дял“ се увеличи с два процентни пункта в сравнение с 2021 г. Пазарният дял на китайските марки автомобили в бедните и развиващите се икономики се повишава от 4,79% през 2021 г. на 6,46% през 2022 г. За разлика от тях, европейските марки са загубили 2,7 пункта дял, а корейските - един пункт.

През първата половина на тази година беше постигнат допълнителен напредък. В Южна Африка, например, пазарният дял се е увеличил от 6,08% през 2022 г. до 8,83% през първата половина на 2023 г. В Израел процентът е скочил от 8,51% на 16,26% през същите периоди.

Китайските производители се възползваха максимално и от санкциите на Запада срещу Русия, като пазарният им дял се е увеличил повече от два пъти, нараствайки от 20,17% през 2022 г. до 50,20% през първата половина на 2023 г. Нещо подобно се случва и в съседен Казахстан. Китайците ускоряват навлизането си и в Югоизточна Азия. В страни като Тайланд китайските марки нарастват от 9,39% през 2022 г. до 15,34% през първата половина на 2023 г. По-на юг - в Австралия и Нова Зеландия, два развити пазара, MG и други китайски марки записват сериозен ръст.

Ситуацията на Стария континент обаче е различна. Европа е една от дългосрочните мечти на китайските автомобилни производители, тъй като това е един от най-важните пазари в света. Той е задължителен за всяка марка, която иска да стане глобална и в Китай са наясно с това. Някои от марките предлагат свои модели на континента от няколко години, а други ще пристигнат в региона през следващите месеци.

По данни от JATO Dynamics дялът на китайските марки в продажбите на леки автомобили се е увеличил от 0,67% през 2021 г. на 1,57% през 2022 г., до 2,37% през първата половина на 2023 г. В държави като Великобритания пазарният дял на леките коли Made in China възлиза на 4,26% през първата половина на тази година. В Италия той е 4,12% (DR Automobiles се счита за китайски производител), а в Испания е3,45%.

Въпреки очевидния напредък, определено репутацията на китайските марки все още си остава големият им проблем. Това се дължи на спорове за авторските права, на ниските стандарти за качество от миналото и нарастващото политическо напрежение със западните компании. Много хора все още не са склонни да ги опитат поради негативно възприятие, подхранвано от политиката и икономиката.

Проучванията показват, че 62% от потребителите в Западна Европа са настроени негативно срещу китайските марки, докато при европейските производители процентите за 40. И за да се промени това ще са нужни както големи инвестиции, така и доста време".

fallback
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Щеше да си прав ако не съществуваше Волво :D
  • #19
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Всички китайски недоразумения , взети заедно , продават по-малко от Дачия ! Толкоз за инвазията на жълтурите !
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    ми по изгодно е да си купиш руски газ от другаде защото цената е по ниска отколкото директно малко странно звучи но такива са пазарите механизми
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    за един приател питам онези които си купиха от шведските волва произведени в китай след 2010 дали биха си купили за втори път да споделят впечатленията си
  • #16
    До 13/14/15 (един и ( преди 1 година )
    Писна ми от такива продажници като теб налазили всякакви сайтове. Няма значение Китай, Русия и който и да било какво мислиш за тях. Никой не те е питал. То и музикантите, най-добрите, в голямата си част са наркомани, е и. За кола се пита. А модерните китайски коли са просто по-добри от западните, но в Европа никога няма да се наложат заради чист и *** расизъм.
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    12, извини ме, такива тъпотии написах
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Между другото неравенството в Китай е по-голямо от БГ, а от своя страна ние сме с далеч най-голямо в ЕС тоест няколко стотин милиона там може и да са на нивото на Европа и те правят икономиката но 1 милиард са на средното ниво на Индия
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Явно ти не си наред, а бързаш с простотиите изобщо не е нужно да съм ходил в Китай. Китай дори пред Русия не е по стандарт на живот и права, спри с вицовете, че някого ще вземе да ти повярва и да отиде на високия стандарт в Китай докато самите китайци отиват към Запада на по-ниския стандарт :D
  • #12
    До 2 ( преди 1 година )
    Защо не си пиеш хапчетата бе момче? Ти ходил ли си в Китай? Мога да ти кажа, че с работата си съм обиколил и обикалям целия свят и в момента Китай е години напред от цяла Европа заедно със САЩ. Като почнем от стандарт на живот, минем до всякакъв вид уреденост, както и права и всичко друго, като прибавим и това, че има закони които се спазват, както между другото е и в Германия. Не знам от къде черпиш информация за Китай, ни ти е доста стара, с едни 30тина години. Чети, не боли.
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    За руски газ съм съгласен но в случая те го спряха както на почти всички и не го пуснаха даже при запитванията на служебните на президента. Самсунг ги правят във Виетнам, а не в Китай, Айфон се местят към Индия но и аз не съм им фен в случая заради ценовата им политика която всички знаем.. иначе не са китайски телефони освен като производство разбира се което също е укорително при тези цени
fallback
Последни