fallback

Porsche представи нова технология за създаване синтетични горива

Процесът може да се извършва навсякъде, където има възобновяеми източници на електричество

Проектът на Porsche, подкрепен от Volkswagen Group Innovation, HIF Global и MAN Energy Solutions, е да започне в индустриален мащаб извличането на големи количества въглероден диоксид от атмосферата с помощта на възобновяема енергия, като по този начин допринася за борбата с изменението на климата.

CO2, получен от въздуха, след това може да се използва за производството на различни продукти, включително синтетични горива, получени чрез комбинирането му с водород, получен от вода. Това е процес, който вече се използва в чилийската пилотна инсталация на Haru Oni ​​​​и който, подчертава Porsche, може да бъде възпроизведен навсякъде, където има налично електричество от възобновяеми източници.

Добитият по този способ въглероден диоксид след това се пречиства допълнително и се съхранява като суровина, докато водата, образувана като страничен продукт, се изхвърля. CO2, припомня Porsche, може да се използва в бъдеще като суровина за направата на пластмаси, които не са получени от петрол, но също така може да се съхранява в дългосрочен план или да се комбинира с водород за производство на метанол и на различни синтетични горива (наричани също е-горива).

 

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Когато за добро или лошо след две години минем на свободния пазар, ще те видим кога ще си топлиш бойлера и дали ще си такъв защитник на въглищните централи като сега. Колко пъти да ви повтарям, че откакто слънчевият ток стана най-евтиния и може да се произвежда буквално на всеки покрив, никой друг източник на енергия няма шансове, дори и политиците да пречат за да защитават лобитата. Защо някой би си купил синтетично гориво за 100 лв за да мине 100 км, ако може да ги измине с ток за 2 лв?
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, разбира се че ще работи на въглища през следващите две години, точно както и бойлера ти. До скоро държавата ти продаваше тока на нощна тарифа на цена 2 стотинки, а го изкупува от въглищните централи на 18 стотинки без ДДС. Докато през деня купува слънчевият ток на 0 стотинки и ти го продава на 14 стотинки. Много ясно че всеки би избрал да зарежда за 15 стотинки по-евтино на крайна цена. После нали се сещаш кой пак плаща разликата през данъците си? Държавна политика за наивници!
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Митове се разбиват с цифри и факти. 1 литър гориво има енергийна стойност 10kWh. Средния разход на автомобилите вече е около 8 на 100 и заради масовото навлизане на SUV, вместо да пада с всяка година той се увеличава. Средният годишен пробег за Европа е 13 000 км. Тоест средно всеки автомобил харчи по 1040 l гориво на година. Тогава сещаш ли се по твоята формула колко излишъци трябва да има за да произведеш 10 000kWh гориво за един единствен автомобил?
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    Електромобила ти дето го нямаш и той ще работи на въглища.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2" Лятото имаме огромен излишък от слънчев ток. Та дори 100кВ ток за 1 кВ гориво да е пак е нещо. Иначе се "изхвърля" този ток. Все ще е складиране за енергия за зимата когато има недостиг."Осъзнаваш ли какви глупости пишеш? Няма как да кажеш, че има излишък на възобновяема енергия до момента в който не спре да работи последната въглищна централа. А все още в България се произвежда повече ток от въглища, отколкото от слънце. През лятото климатикът ти работи на въглища!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Да прав си за локацията. И да големия въпрос е цената на производство без тази на тока (все пак целта е да работи когато тока клони към 0). Също има ли вариант тази инсталация да работи в подобен режим - в момента в който има излишък на ток да започва и да спре при нужда. Уикендите ще е относително постоянно, но през останалото време?
  • #10
    До 8, 9 ( преди 1 година )
    Защото излишъка има много повече смисъл да се регулира с по-ефективни и изгодни за повече хора методи като цена на тока за бита съобразена с борсовата, а не 26 стотинки когато има излишък но и това ще стане както знаем само дано го направят добре. Иначе и синтетиката е относително доколко е изгодна понеже има смисъл да е само до източника на ВЕИ за да няма такси пренос и от там нататък е спорно за колко време може да се избие защото самата инсталация правеща гориво няма да е без пари..
  • #9
    2 до 7 ( преди 1 година )
    Отговарям ти с въпрос: кое е по-добре да изхвърлиш 100л гориво или да получиш 2л. Да разбира се че има и по-ефективни методи за съхранение. Но в момента имаме излишък който изхвърляме. А едва ли ефективността ще е чак толкова ниска.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Щом не е толкова голям, защо често борсовата цена на тока е клони към 0 още от средата на пролетта. Не една и две статии съм виждал за соларни паркове спиращи временно или не дейност, защото няма кой да купи тока. Отделно на теория да имаш соларен парк означава да лежиш цял ден и накрая да ти платят. Но тогава защо имаме фалирали паркове? Още от пролетта, особено уикендите няма кой да купи всичкия ток.
  • #7
    До 2 ( преди 1 година )
    С 2 думи с тези 100 квтч по-добре да заредиш 1-2 електромобила или някак да се съхрани за през нощта отколкото да направиш 1 литър гориво тоест 2% резервоар макар ти да си го писал в киловати горивото :D
fallback
Последни