fallback

Mercedes-Benz показа бъдещето на компактните си електромобили

Концептуалният CLA-Class получава нов вид батерии и има пробег от 750 км

Когато едно превозно средство се предлага във варианти с двигател вътрешно горене и изцяло електрическо задвижване, при версията на ток може да бъдат направени някои компромиси. Mercedes-Benz обаче обръща сценария с концептуалния CLA-Class, показан в навечерието на автосалона в Мюнхен, за да визуализира новата, първата електрическа платформа за компактни автомобили на компанията.

Базиран на модулната архитектура на Mercedes-Benz (MMA), концептуалният CLA-Class може да се похвали с аеродинамичен външен вид, устойчиви материали за интериора и прогнозиран от компанията пробег от 750 км по цикъла WLTP. Подробности за задвижването и батерията не бяха разкрити, но от Mercedes посочиха, че CLA е вдъхновен от концепцията Vision EQXX както за своите електрически двигатели, така и за информационно-развлекателната система Superscreen, обхващаща цялото табло.

Концепцията CLA е определяна като седан, но всъщност това е купе с 4 врати. Дизайнерите обаче са променили външния вид с по-дълъг преден капак и по-къса задна част за по-спортни пропорции, подсилени от блестящия слой червена боя. По-нататъшното разграничаване на Concept CLA от предшествениците му е много по-смелият вариант на решетката в стил на роудстъра Mercedes-AMG SL и спортния автомобил GT.

От панела на решетката в цвета на каросерията се издигат голям брой триизмерни, осветени звезди. Корпоративният дизайнерски език на Mercedes - Sensual Purity, е очевиден в елегантните страни на каросерията на Concept CLA и извитата задна част, но е леко ревизиран с изпъкнали калници, появяващи се под ясна хромирана лента, която се слива с предните и задните светлини.

Отвътре Concept CLA заимства много от Vision EQXX, включително устойчиви материали и високотехнологичен Superscreen дисплей. Сребристата и бяла тапицерия на седалките е изработена от кожа Nappa, която е дъбена с помощта на люспи от кафе - иначе неизползваем страничен продукт от индустрията за напитки, а блестящата лилава тъкан с акцент е направена от рециклирана PET пластмаса.

Вътре в джобовете на вратите се появяват ленти от коприна, отгледана в лаборатория, подовите постелки са направени от бамбук, а сатенените сребърни дръжки на вратите и облицовката на подлакътниците всъщност са направени от рециклируема хартия. Забавните стилни елементи включват класическия лавров венец на Benz, увеличен и бродиран в седалките.

Mercedes-Benz Concept CLA-Class разполага с огромна информационно-развлекателна система Superscreen, обхващаща таблото, включваща три отделни дисплея - инструментална група и сензорни екрани в центъра и пред седалката на пътника. Това, което прилича на характерните за Mercedes турбинни вентилационни отвори за HVAC, всъщност са циферблати за двузоновия климатик, като въздушният поток идва от ленти зад плаващия Superscreen.

Информационно-развлекателната система се управлява от MB.OS - новата операционна система на автомобилния производител, която разполага с процесор с течно охлаждане. Той е скрит зад защитната стена, като работи по-бързо и има по-ясни графики и подобрена функционалност.

Тъй като това все още е концепция, а не движещ се прототип, точните спецификациите така и не се посочват. От компанията съобщават, че серийният вариант ще се появи в края на 2024 г., като той ще получи батерия с с водно охлаждане. Тя е различна от модула с въздушно охлаждане на концепцията EQXX, като всъщност ще се предлагат два различни варианта. Базовият модел ще получи литиево-йонна, а по-високите нива – батерия с аноди от силициев оксид за по-висока енергийна плътност.

Батерийните клетки също се държат на място с помощта на лепило вместо винтове, спестявайки тегло, материали и пари, като същевременно предлагат още по-добра структурна цялост. От Mercedes изчисляват, че споменатият вече пробег от 750 км ще се постига с разход на енергия 8,3 кВт/ч на 100 км, което показва, че батерията би трябвало да има използваем капацитет от 89,6 кВт/ч.

800-волтовата електрическа архитектура дава на Concept CLA-Class възможност за DC (променлив ток) зареждане с 250 кВт, което добавя 400 км пробег само за 15 минути. Батерията ще изпраща захранване към компактен Mercedes-Benz Electric Drive Unit (MB.EDU), който интегрира електрическия мотор, двустепенната трансмисия и свързаните инвертори и електроника. Всяка единица развива 235 к.с., като използването на редкоземни метали в MB.EDU е много по-малко, отколкото в предишните двигатели на Mercedes.

При Concept CLA това задвижващо устройство е монтирано на задната ос, а платформата MMA може да „носи“ и двоен двигател, което означава, че производственият CLA трябва да предлага електрифицирано задвижване на всички колела. Самата платформа позволява изграждането на поне три различни вариант на каросерия освен CLA – два кросоувъра и комби. Както при четирите врати, другите автомобили вероятно също ще предлагат двигатели с вътрешно горене, въпреки че електрическият вариант трябва да се появи първи.

Още снимки на новата концепция на Mercedes-Benz - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    Ужас ( преди 1 година )
    Жендър-Чалгата навлиза в автомобилостроенето.
  • #5
    Смех ( преди 1 година )
    Малии какви изчисления 6-ти клас.Гоуеми инжанери
  • #4
    леле ( преди 1 година )
    Общо взето и на БМВ и на Мерцедес концептите са мани-бегай
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1. Както и българската журналистика! Вeче всяка статия трябва да се чете с огромно критично мислене, за да не се излъжеш да приемеш нещо за факт. Надали от mercedes не могат да смятат, нали? Но виж какво пише в статията "От Mercedes изчисляват, че споменатият вече пробег от 750 км ще се постига с разход на енергия 8,3 кВт/ч на 100 км, което показва, че батерията би трябвало да има използваем капацитет от 89,6 кВт/ч.". По мои сметки или батерията е 62kWh или разходът е по-нормалните 11,9kwh
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Изглежда импотентен
  • #1
    край ( преди 1 година )
    С дълбоко прискърбие ви съобщавам - немското автомобилостроене умря.
fallback
Последни