Mercedes-AMG все още използва концепцията „един човек - един двигател" в производството. При нея всеки отделен мотор се сглобява от началото на края от един майстор, като той носи пълната отговорност за агрегата.
Как точно протича процесът по сглобяването на двигатели AMG в завода в Афалтербах, беше демонстрирано подробно от канала Frame в Youtube. В предприятието се сглобяват както 4-и 8-цилиндрови двигатели за спортните автомобили Mercedes-AMG, така и двигатели за партньори на компанията - например V12 за Pagani и V8 за Aston Martin.
Направата на V8 от AMG включва приблизително 600 части, а майсторът прекарва 4 до 5 часа, за да сглоби всеки мотор. Всеки двигател е украсен с табела с личния подпис на монтажиста. Двигателите се сглобяват с помощта на набор от специално оборудване, което позволява свободно да се движат тежки компоненти и да се върти цилиндровия блок.
Например, използва се хидравличен мултигаечен ключ с контролиран въртящ момент, като това гарантира, че фиксиращите болтове са затегнати до необходимия въртящ момент. Видеото показва подробно сглобяването на цилиндровия блок, монтажа на изпускателния колектор и блоковите глави, усилващите компресори и други подобни. Освен това се демонстрира процесът на проверка на различни системи на двигателя до финалния тест на дино-стенд.