IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите Mercedes-AMG GLC пренасят технологии от F1 на пътя

Топ-версията на кросоувъра получава най-мощния 4-цилиндров двигател на света

Само дни след излизането та пазара на новия Mercedes GLC и GLC Coupe, германският автомобилен производител пуска и AMG-версия на двата модела. Те ще се казват Mercedes-AMG GLC43 и Mercedes-AMG GLC63 S E Performance, като са двете най-мощни модификации в историята на модела.


Mercedes-AMG GLC 43 и 63


Версията GLC43 (синята на снимките) си остава „базовото“ AMG на семейството, като се задвижва от комбинация от 2,0-литров двигател с турбокомпресор и интегриран стартер-генератор, осигуряващи мощност от 416 к.с. Има и допълнителни 13 к.с., които генераторът осигурява при ниски скорости. Този „мек“ хибриден механизъм е съчетан с 9-степенна автоматична скоростна кутия и система 4Matic за задвижване на всички колела.

Както при други модели на AMG като E63, така наречената скоростна кутия Speedshift MCT разполага с „мокър“ съединител, заместващ преобразувател на въртящия момент. Той осигурява както по-плавна работа при ниски скорости, така и по-добра реакция при пълна газ. На всичкото отгоре GLC 43 получава управление на задния мост и стандартно въздушно окачване с адаптивни амортисьори като част от системата AMG Ride Control.


Mercedes-AMG GLC 43 и 63


Преминаването към GLC63 S E Performance (черния автомобил на снимките) обаче не означава наличието на V8 и дори на V6 мотор.Вместо това 2,0-литровият турбодвигател работи с монтиран отзад електромотор, които осигуряват съвкупна мощност от 671 к.с. и 980 Нм въртящ момент. В случая бензиновият агрегат осигурява 469 к.с. и 545 Нм, което го прави най-мощният двигател с 4 цилиндъра в света. За целта той използва електрически турбокомпресор, взет от болидите на тима на Mercedes-AMG във Формула 1.

Електрическият мотор е с мощност 201 к.с., а ускорението от 0 до 96 км/ч (60 мили) отнема 3,4 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 275 км:ч. Подобно на GLC43, версията 63 използва същата деветстепенна трансмисия с много съединители и включва стандартно задвижване на четирите колела 4Matic. В случая обаче системата 4Matic+ на 63 е напълно променлива, което означава, че може да изпрати до 100% от наличната мощност към задните колела.


Mercedes-AMG GLC 43 и 63


Визуалните подобрения между тези два AMG модела и техните стандартни колеги са очевидни. Уникалната решетка с вертикални ламели е най-голямата отличителна черта, както и по-големите въздухозаборници и повече хромирани акценти. Отзад GLC 43 може да се похвали със заоблени двойни изпускателни тръби, докато GLC 63 избира трапецовидна визия.

Интериорът е значително подобрен със стандартна кабина MB-tex и микрофибър. Като опция се предлага кожа Nappa с щамповано лого на AMG на предните облегалки за глава. Купувачите, които търсят нещо още по-спортно, могат да изберат седалките Performance.


Mercedes-AMG GLC 43 и 63


Същата система MBUX, която се намира в базовия GLC, се пренася и в моделите AMG – но сега със специфични за AMG функции. Инструменталното табло, централният дисплей и опционалният head-up дисплей имат специални AMG графики, с функция AMG Track Pace, вграден в информационно-развлекателната система за регистриране на данни, ако автомобилът се кара на писта.

Версията Mercedes-AMG GLC 43 SUV влиза в продажба първа, като ще бъде на разположение на дилърите догодина. Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance ще бъде пуснат в продажба като модел от 2025 г., което означава, че тя ще излезе по-късно. Засега все още няма информация за цените на двата спортни SUV.


Още снимки на двете AMG-версии на GLC - вижте в галерията:

0 от 500