Мнозина смятат „Нюрбургринг“ за най-добрия тест за представянето на един автомобил. Именно на Северната дъга на легендарното трасе, известна като „Зеления ад“, управлението и спирачните възможности за автомобила са подложени на върховно натоварване. А време под 8 минути се счита за много добро постижение.
Пилотирано от Йорг Вайдингер, най-новото BMW M2 записа 7 минути и 38,71 секунди. За да се добие представа какво означава това, предишното M2 Competition завърши обиколката за 7:52.36 - с над 13 секунди по-бавно от настоящата кола. M2 Competition обаче развива 410 к.с., докато новото поколение на модела има 460 к.с. под капака. То е и по-бързо, като вдига 100 км/ч от място за 4,0 секунди и развива максимална скорост от 285 км/ч.
От BMW полагат много усилия в подготовката, включително резервиране на „Нюрбургринг“ и координиране на превозните средства, както и на логистика за транспортиране на екипа за поддръжка, на оборудването, инструментите и гумите, необходими за опита. Той обаче за малко не беше провален заради времето на трасето, като условията не позволиха на Вайдингер да направи тренировъчна обиколка със засичане на времето.
В крайна сметка обаче рекордът е факт, а още по-впечатляващото е, че той е постигнат със сериен автомобил. Екипът на BMW M реши да не прави промени по колата, като единствено са били поставени гуми за писта.