fallback

Кое моторно масло може да почисти мръсен двигател?

Производителите рекламират специални смазки, но е много спорно дали те наистина вършат работа

С течение на времето всеки захранващ двигател се пълни с отлагания, което се отразява изключително негативно на здравето му. За да ги премахнат, производителите произвеждат много специални добавки. Предлагат се и масла с така наречените „почистващи свойства“, като те се рекламират едва ли не като универсално решение на проблема. Дали обаче това е така?

В двигателя се натрупват три вида отлагания: сажди (твърда черна въглеродна маса), утайки (кафяво покритие) и лакови отлагания с жълти, червени или кафяви „цветове“. Те са най-опасни, защото най-трудно се унищожават. И поради тях се нарушава температурният баланс, което влошава отстраняването на топлината от частите на мотора.

Примесите се образуват, когато масленият филм се разлага под въздействието на високи температури. Често вината е в евтиния или нискокачествен полимерен сгъстител в смазката. Лакът обаче е особено неприятен в областта на буталния пръстен, тъй нарушава неговата подвижност. Така се получава повишена консумация на смазка и надрасквания по стените на цилиндрите.

В интернет е пълно с истории за това как тази мръсотия се измива с моторно масло. В тях се казва, че е достатъчно да купите продукт с високо алкално число. И след 2-3 смени работата на двигателя се подобрява. Всъщност обаче не всичко е толкова просто. Задачата на маслото не е да почиства „сърцето на автомобила“, а да премахва топлината от частите и да ги смазва, без да оставя никакви отлагания.

Например, споменатият вече лак не може да се отмие, тъй като молекулярната му структура е подобна на боята, която се използва за боядисване на маслени тигани. Имате нужда от силен разтворител. Но това е друга история. Що се отнася до основата в състава на продукта, тя позволява само да се намалят окислителните процеси, тъй като може да неутрализира киселините.

Като цяло почистващите лубриканти не са нищо повече от маркетингов трик. Мръсотията не може да се отстрани с тяхна помощ. И за да сведете до минимум проблемите, описани по-горе, следвайте прости правила – сипвайте качествен бензин, почиствайте радиаторите на всеки 2-3 години и сменяйте маслото не по пробег, а по мото часове. Само тогава моторът ще живее дълго време.

fallback
  • #12
    Дизела ( преди 1 година )
    Карам Кади дизел с пробег над 700 хиляди километра,с интервал на смяна на масло Лонг лайф 30 хиляди километра.Мотора си работи нормално.
  • #11
    До 7 ( преди 1 година )
    При камионите количеството масло е голямо и филтрите са големи. 50-60 литра масло. И като цяло всичко е направено много по качествено и здраво отколкото при колите. Камионите са направени за работа, постоянно да са на пътя целогодишно и в тежки условия и да навъртат милиони километри. Колите са ширпотреба и постоянно се трошат. Малко да я напънеш колата някъде и се троши. Камионите не са така. камиона да му друснеш 20 тона товар и да минеш 2000 километра.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам 23 годишна кола Ситроен Ксара на пробег около 400 К км .Сменям маслото веднъж годишно / 5-6 хил.км/ нивото пада около1.5 см и не се налага доливане .Колата се подържа безкомпромисно .Карам само на газ и само градско .Мотора е 1.6 , 88 к.с. чугунен блок . Такива вече не се правят защото са " вечни " .
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Промивка със нафта стар метод за бензинов двигател източва се маслото и се сипва нафта в същия литраж работи една минута на тихи обороти и се източва и маслото не си променя цвета 5- 6 месеца
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    скоро в сервизите ще ти кажат че и без масло става те инжИнерите от поколение Y (известно също като Милениали и Echo Boomers) са го измислили караш 5 години чупи се сменяш талигата
  • #7
    Алекс ( преди 1 година )
    Интересно ми е как на камион влекач маслото на дизеловият мотор се сменя на 70 000 км, а на лека кола трябва на 7 000 км, за да изкара двигателя. При влекача тези 70 000 км със сигурност са страшно много мото часове работа, вярно при по-ниски обороти, но при много по-голям обем на работната смес
  • #6
    Вин ( преди 1 година )
    До#5 "Напълно синтетичното моторно масло 0W-30 на Castrol е разработено да тече като масло с вискозитет 0 при зимни температури, но да е като моторно масло с вискозитет 30, след като двигателят достигне своята нормална работна температура. Това осигурява високо ниво на защита за двигателя от момента на запалване."
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Оня ден гледам че за моя двигател вече препоръчват 0/20, а до скоро беше 5/30. Някой знае ли разликата?
  • #4
    пак шекерлъци! ( преди 1 година )
    демек не си боядисвайте вътрешноста на двигателя с червена, синя или жълта боя, щото маслените *** трудно се почистват от захранващия двигател ...was is das??
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    а пък моето струва 40лв литъра
fallback
Последни