fallback

Кое моторно масло може да почисти мръсен двигател?

Производителите рекламират специални смазки, но е много спорно дали те наистина вършат работа

С течение на времето всеки захранващ двигател се пълни с отлагания, което се отразява изключително негативно на здравето му. За да ги премахнат, производителите произвеждат много специални добавки. Предлагат се и масла с така наречените „почистващи свойства“, като те се рекламират едва ли не като универсално решение на проблема. Дали обаче това е така?

В двигателя се натрупват три вида отлагания: сажди (твърда черна въглеродна маса), утайки (кафяво покритие) и лакови отлагания с жълти, червени или кафяви „цветове“. Те са най-опасни, защото най-трудно се унищожават. И поради тях се нарушава температурният баланс, което влошава отстраняването на топлината от частите на мотора.

Примесите се образуват, когато масленият филм се разлага под въздействието на високи температури. Често вината е в евтиния или нискокачествен полимерен сгъстител в смазката. Лакът обаче е особено неприятен в областта на буталния пръстен, тъй нарушава неговата подвижност. Така се получава повишена консумация на смазка и надрасквания по стените на цилиндрите.

В интернет е пълно с истории за това как тази мръсотия се измива с моторно масло. В тях се казва, че е достатъчно да купите продукт с високо алкално число. И след 2-3 смени работата на двигателя се подобрява. Всъщност обаче не всичко е толкова просто. Задачата на маслото не е да почиства „сърцето на автомобила“, а да премахва топлината от частите и да ги смазва, без да оставя никакви отлагания.

Например, споменатият вече лак не може да се отмие, тъй като молекулярната му структура е подобна на боята, която се използва за боядисване на маслени тигани. Имате нужда от силен разтворител. Но това е друга история. Що се отнася до основата в състава на продукта, тя позволява само да се намалят окислителните процеси, тъй като може да неутрализира киселините.

Като цяло почистващите лубриканти не са нищо повече от маркетингов трик. Мръсотията не може да се отстрани с тяхна помощ. И за да сведете до минимум проблемите, описани по-горе, следвайте прости правила – сипвайте качествен бензин, почиствайте радиаторите на всеки 2-3 години и сменяйте маслото не по пробег, а по мото часове. Само тогава моторът ще живее дълго време.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    До 18 втората ми нова кола СУВ от 2017г. пак на Рено Каджар от смяна до смяна км.22 до 26х.км или 1 година пак не се долива масло и е в рамките на мин/макс на щеката преди подмяната,като за сверка съм го гледал е по средата между двете отметки.,а километрите са близо 130х.км. Обслужвам си колите само във фирмен сервиз и се доверявам на тях за избора на масло.За толкова години нито един път не съм се излъгал.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    До 18, аз за първата кола Рено Меган 2 седан ниво интенс купена нова на 320м от Про Мобил в момента на 250х.км. смяна по показания 15х.км или 1 година срледно на 13-14500 км годишно нивото остава в рамките на мин./макс. Двигател който не пипа масло стои само в гаража и не се кара,при работа е нормално да изчезва част от маслото същото е като да не се потиш при работа и да не пиеш вода но в рамките на отбелязаното на щеката за мерене на маслото за периода на интервала от едно до друго обслужване.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11,пишеш простотии и то абсолютни.Колите също се изпитват при най-различни условия и натоварвания и въобще не са шир потреба при положение,че в Бг шир потребата е на 10-15 години и на по над 300 х.км. и го вземаш кат ноф фнос и го караш още 5-6 години.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    На Тойота Аурис бензин, на която по книжка му дават 0W20 в сервизната книжка (от Швейцария) са наливали само първия път 0W20, oт там нататък 6 години - 5W30.Колата вече е на 200К километри и не гори грам масло. Четох, че на най-новите модели слагат 0W8, но нещо имало проблеми с износване на разпределителните валове.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам Toyota A25A-FKS 2.5 D-4S със задължителното за този двигател масло с вискозитет 0W-16. Уникален двигател и уникално масло. Сменя се на 15 000 км или на 1 г. което настъпи първо. Вече имам 3 смени на масло и от смяна до смяна нивото на маслото на щеката си стои едно и също, т.е. изобщо не го пипа. Не знам с каква точност и прецизност тези японци са го правили този двигател, но 0W-16 да не го гори поне малко е уникално. Приятел си взе Октавия 2.0 TSI нова. На 2000 км долива 800 мл масло 5W30
  • #17
    И.а. ( преди 1 година )
    Има engine flush за мръсен мотор. Инак карайте с масло, което препоръчват по каталог. А за мотори на много километри има добавки които вдигат компресия и правят наслагвания. Аз на нова кола не слагам добавки само на коли след 300к
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    те и нови м беенвета се карат с масла 5W50 или 10W60 защо ли
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Кат чуя "дебело" и най-вече "тънкото" го гори старата кола и подминавам смешниците
  • #14
    Ха ха ха ( преди 1 година )
    "захранващ двигател", "маслени ***".....уеуе мауе
  • #13
    Пропов ( преди 1 година )
    За маслото някой като каже - ей това е най добро, и е евтинко и 1 милон км само с него карам и няма проблем и на 15 хил даже 20 хил. им го сменям и ...Маслото се избира според колата и се сменя според начина на каране. Стара кола дебело масло (10, 15W), за нова ти трябва тънко (0 или 5W). После идва спецификата на производителя щото има различни материали в двигателите. ACEA , ASEA, BMW Long life.... После идва температурния индекс - според колко настъпваш газта 20, 30, 40 и накрая идва цената ...
fallback
Последни