Може би най-забележителната версия на Jaguar XJ40, а и един от най-впечатляващите модели в продължилата десетилетия история на XJ е от началото на 90-те и носи името Daimler Insignia. Въпросният автомобил е създаден малко след като Jaguar прекратява производството на Daimler DS420.
Огромният седан Daimler DS420 - последният самостоятелен модел на Dailmer, произвеждан от края на 60-те години на миналия век под ръководството на Jaguar, продължава да се прави в малки серии чак до 1990 г. Две години по-късно, през 1992 г., от Jaguar решават, че създаването на наследник на "последния аристократ", призван да се конкурира с Rolls-Royce Phantom, вече не е възможно, но огромният потенциал остава.
Освен това хората, които се опитват да се конкурират с Rolls-Royce от десетилетия, продължават да имат много знания, талант и опит. Останали са и сериозни количества изключителни материали и ценни производствени техники.
Jaguar решава отново да наеме тези хора и да използва тези материали, за да създаде уникална версия на Jaguar XJ. Нейното име е Insignia и според мнозина тя е най-интересната версия на Jaguar XJ. Автомобилът е изключително рядък и се смята за ценен колекционерски обект.
Показаният тук екземпляр привлича вниманието с множество забележителни детайли, но особено интересни изглеждат колелата с класически дизайн. Автомобилът се продава в Германия, произведен е през 1993 г., а под капака му работи култовия редови шестцилиндов мотор 4.0 на Jaguar.
Автомобилът е от първи собственик, изминал е малко над 250 000 км, но изглежда в много добро за годините и пробега си състояние. Цената му също е изненадващо разумна - 11 900 евро.
Конфигурацията е по-скоро класическа - тъмночервено лаково покритие отвън, изобилна хромова украса, бежови кожени тапицерии и дървени апликации от птичи явор в светъл нюанс. Сред традиционните отличителни елементи на Daimler са сгъваемите масички от благородна дървесина в гърбовете на предните седалки и оребрената от горната си страна радиаторна решетка.