Добре известен факт е, че най-важната система, отговорна за температурния режим на двигателя, с течение на времето се запушва с частици мръсотия и ръжда. Особено когато антифризът се сменя рядко. Ако примесите не бъдат отстранени, това ще доведе до редица много тъжни последици. Сега ще ви разкажем за един бърз и евтин начин за промиване на охладителната система.
Фактът, че нещо не е наред с радиатора, може да се разбере не само от парата, излизаща изпод капака. Това е краен вариант, но преди да настъпи има и други знаци. Например, салонът започна да се затопля бавно, индикаторът за температура показва по-високи стойности, вентилаторът се включва по-рядко (означава мръсен термостат) или се виждат ръждиви петна по капачката на разширителния съд. Във всички случаи системата трябва спешно да се почисти и напълни с пресен антифриз. Най-често тези отлагания се натрупват в гумените тръбопроводи на системата и в разширителния съд.
Автомобилните магазини предлагат много специални промивки за този случай. Но всички те са скъпи и премахват само леко и средно замърсяване. По-големите натрупвания на мръсотия и ръжда означават смяна на тръби, радиатори и т.н., но тази услуга, която ще ви предложат от сервиза, не винаги е по-джоба ви. Има обаче и други лекове за проблема.
Един от тях е препарат за отстраняване на петна, който се продава във всеки магазин за битова химия. Трябва добре да прочетете опаковката и да се уверите, че съдържа натриев перкарбонат. Препаратът е доста универсален и е познат, като безхлорна или кислородна белина. Подходящ е както за избелване на бельо, така и за премахване на мухъл, мазнини и други замърсители. Но не можете просто да добавите тази химия към антифриза. Тя има вредно въздействие върху медта и алуминия. и тогава могат да възникнат течове в системата.
Така че първо източваме стария антифриз, промиваме радиатора с чиста вода, разглобяваме разширителния съд, чието дъно обикновено е червено от мръсотия, както и гумените съединения от системата, и ги поставяме в леген (на снимката). Слагаме вътре няколко лъжици препарат за отстраняване на петна и изсипваме вряща вода. Реакцията ще накара течността да "кипне", трябва да изчакате 20 минути. Резултатът е чист разширителен съд. И премахваме остатъците от ръжда.
Тръбите могат да се почистват по същия начин. Между другото, в мрежата има видео, когато бутала от разглобен двигател се „мият“ с помощта на същата такава химия. Но не го използвайте за това. И отново припомняме да не наливате препарат за отстраняване на петна, нито в охладителната система, нито в двигателя. Както беше посочено по-горе, той е агресивен към алуминия.
В края на нашата процедура измиваме много добре и разширителния съд, и гумените тръби на охладителната система и ги монтираме обратно на място. Пълним системата с нов антифриз. И ако проблемът не е в радиатора, то признаците на прегряване и други проблеми с охлаждането вече няма да ви притесняват.