fallback

Renault Kangoo със звезда - тестваме Mercedes T-Class

Германският модел с френска техника има сериозни премиум амбиции. Оправдани ли са те?

Преди известно количество години, или по-точно в началото на новото хилядолетие, Mercedes реши да се намеси в сегмента на мултифункционалните ванове с висок покрив, които у нас наричаме основно с далеч по-благозвучното прозвище "баничарки". Идеята сама по себе си не беше никак лоша, тъй като именно тогава този тип возила изживяваха истински разцвет.

Изпълнението на идеята обаче беше, нека се изразим така - малко странно. От една страна, защото от Щутгарт решиха да възложат разработката на новия модел на отдела си за лекотоварни и товарни автомобили, които пък от своя страна стигнаха до извода, че ще бъде най-изгодно да ползват платформата на първата А-класа. Резултатът беше... е ще го кажем деликатно, от Mercedes предпочитат да не си спомнят за модела Vaneo, вероятно същото и в още по-голяма степен важи и за хората, имали удоволствието да го притежават.

От 2012 година насам Mercedes има представител в гамата си, който до 2021 година се наричаше Citan, а новото му поколение се подвизава на пазара под името T-класа. И в двата случая става дума за дериват на популярното и радващо се на огромна популярност Renault Kangoo, като Т-класата съвсем очаквано се базира на най-новото издание на френския многофункционален модел.

Каква обаче е разликата между Т-класата и Kangoo и какво всъщност превръща моделът на Mercedes в премиум продукт? Различията във външната визия на двата автомобила се концентрират основно в оформлението на предната част, където всеки от двата производителя е прибегнал към типичните за всяка от двете марки стилистични решения.

Няма спор, че отпред Т-класата прилича на доста други продукти на Mercedes, което е добро начало. Отстрани приликите са далеч повече, отколкото разликите, и се ограничават до страничните огледала, колелата и някои други по-скоро дребни детайли. Отзад двата модела са почти неразличими един от друг.

Съвсем по друг начин стоят нещата в интериора - от Mercedes доста са се постарали да замаскират истинската база за създаването на този автомобил и са добавили редица компоненти, които познаваме от съвременната гама на марката с трилъча звезда - воланът, позиционираните зад него дигитални контролни прибори, скоростният лост, повечето бутони и превключватели, както и прословутите кръгли "розетки" на вентилационните отвори на Mercedes - цялостното усещане от дизайна тук се приближава плътно до това, което познаваме от моделите от Щутгарт.

По отношение на качеството на материалите и изработката оценката не е съвсем еднозначна - има неща, които действително са направени прекрасно, но личат и някои компромиси.

В ергономично отношение принципно и двата модела се представят доста добре, но може да кажем, че в Mercedes Т-Class човек се чувства с една идея по-удобно, което е и логично предвид ценностите на марката.

Друг момент, който се забелязва повече от отчетливо още след първите изминати километри, е по-добрата шумоизолация в Т-класата, която превръща моделът на Mercedes в по-приятен спътник за дълги разстояния. Що се отнася до комфорта на возене, тук и двата автомобила не надскачат типичните за категорията маниери и возят доста твърдо без товар, а комфортът се подобрява правопропорционално на натоварването. И все пак никога не става нито идеален, нито разглезващ - ако трябва да бъдем честни.

Версията T 180 d се задвижва от по-мощното от двете изпълнения на отлично познатия 1,5-литров турбодизелов двигател на Renault и разполага със 116 к.с. и 270 Нм максимален въртящ момент. Макар и да не дава крила на тежащия над 1,6 тона автомобил, въпросният мотор успешно комбинира добра тяга със съвсем умерена жажда за гориво и прилични маниери на работа, принос за което има и седемстепенната трансмисия с два съединителя.

Остава въпросът за кого е предназначен този модел и с какви предимства се отблагодарява за по-високата си спрямо Kangoo цена. Истината е, че за редица фирми е по-престижно да имат в парка си Mercedes, а не Renault, както и има доста частни клиенти, за които германският премиум производител винаги по един или друг начин ще бъде за предпочитане пред по-скоро масова френска марка.

И все пак изборът е по-скоро въпрос на вкус и сметки. Несъмнено, Т-класата предлага по-изискан интериор, по-луксозно обзавеждане и повече престиж, но като цяло автомобилът си остава доста близък до своя френски "братовчед". При всяко положение обаче Т-класата е автомобил с превъзходна функционалност, който може да ви свърши прекрасна работа както като семеен автомобил, така и за превозване на обемисти товари.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Mерцедес и всички останали !
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това не беше ли дачия Докер, на която решиха да сложат емблема на Рено (made in Мароко). ,
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    неудачия с трилъчева звезда на капака
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Общо взето главното с което се различава от Реното е цената от най-важните неща..
  • #7
    един от ... ( преди 8 месеца )
    резилите на мерцедес!
  • #6
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Който желае да плаща повече,да си купиРено с емблема на Мерцедес.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Отвътре е по-зле от Дачия, о забравих то Дачиея е Рено, та объркали са емблемата отпред, това е Дачия и то от старите модели.
  • #4
    Лудория ( преди 8 месеца )
    От моя страна няма реклама. Пък и аз предпочитам да не плащам за емблема. :) Но за Реното сега погледнах - за да бъде годно по моята представа за нормална употреба - 60 000 лв. Най-високото ниво на бензин (аз предпочитам бензин) и малко добавки ( добавя се греда за теглича и се доплаща?!) - около 60 000 лв.
  • #3
    coreckt ( преди 8 месеца )
    това реклама на немската кола ли е и как разбра че е по добра от другата ааааааааааа усещане за платена реклама скрита под коментар.
  • #2
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Не намерих цена в българския сайт на Мерцедес. Но в някакъв от Европа пише стартова цена - 30 000 евро. Рено в България - стартова 47 000 лева. :) Ха дано да вземеш едната...
fallback
Последни