Американците много обичат автомобилните търгове и в резултат на това огромен брой такива значими събития се провеждат няколко пъти годишно в цялата страна. Янките са гладни за произведените на техния континент коли. Те са толкова влюбени във всичко американско, че не пестят средства, когато видят нещо, което харесват. Но тук има една уловка - произведените в Америка коли се продават в най-добрия случай за шестцифрени суми и много рядко надхвърлят един милион долара.
Mercedes-Benz 300SL от 1963 г. в почти перфектно състояние обаче вероятно ще бъде продаден за 2,5 милиона долара с лекота. Но не е единственият уникат, идващ от Германия. Още по-ценен е Mercedes-Benz 540K Special Roadster от 1937 г. Това е много рядка машина, като се има предвид, че е произвеждана само четири години - между 1936 и 1940 г., когато всички по света са били заети да водят война. Колата е стилизирана като много други от своята епоха с масивна каросерия, издърпана над шасито, големи калници, нахлупени над колелата.
Рядкостта на колата (само 419 бройки са произведени някога) и възрастта я правят невероятно привлекателна за определена група колекционери. Ето защо не е изненада, че 540K се продава за 4,5 милиона долара на търг в Калифорния. Огромната сума пари, която ще осигури на колата нов собственик, е оправдана не само от гореспоменатите факти, но и от факта, че няма друг 540K като този.
Още през 30-те години на миналия век Mercedes прави тези коли като смесица между вътрешно изработено шаси и каросерия, която да бъде поставена върху него от всеки, който пожелае. Повечето клиенти избират каросерии, произведени в Германия, но имаше и такива, които предпочетоха външни компании да се справят с тази част от конструкцията.
Малък брой шасита 540K (до общо 70 заедно с варианта 500K) са доставени на клиенти без каросерии. Този идва със 128-инчово междуосие и е част от тази малка партида. Напуска завода на Mercedes-Benz в Зинделфинген, за да достигне до клиент в Обединеното кралство. Първоначалният купувач на колата е направил каросерията в базираната в Лондон Mayfair Carriage Works. Не е известно да има друг такъв автомобил по света.
След като избухват битките в Европа, 540K остава в Обединеното кралство до края на войната, когато е закупен от канадец. Там обаче е купен от американци, които изпращат в Мичиган. Новите собственици – баща и син, се нуждаят от две десетилетия, за да доведат колата до предвоенното й състояние (не ни се казва нищо за състоянието, в което е била, когато е напуснала Великобритания).
През 1995 г. 540K влезе в колекцията на Imperial Palace Auto, а после в тази на на General William Lyon. Автомобилът се появява през 2011 г. на Pebble Beach Concours d'Elegance като част от събитието „Честване на 125 години Mercedes-Benz“.
Все още в конфигурация с десен волан, както е бил първоначално, 540K е оборудван с редови осем двигател с обем 5401 кубика и два карбуратора. Навремето този агрегат има мощност от само 115 конски сили, контролирани от четиристепенна трансмисия, но благодарение на компресора можеше да я увеличи до 180 к.с. Максималната скорост е 177 км/ч.
Що се отнася до сегашното му състояние, колата все още предлага повечето от тръпката и удобствата, с които блести, когато е била чисто нова. Седалките са покрити с кожа, има бели измервателни уреди на таблото и волан, какъвто толкова рядко виждаме в наши дни.