IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се проверява спирачна течност с мултицет?

Състоянието на този консуматив трябва да се следи редовно

Спирачната течност за автомобили е хигроскопична, което означава, че влагата се натрупва с течение на времето. Освен това този процес протича, дори ако цялата система е напълно "запечатана" и в добро състояние. Има много начини да се определи колко вода има в спирачната система, а сега ви разказваме за един от най-оригиналните.


мултицет


Първо, нека си припомним защо се случва това. Консумативът DOT-4 е силно абсорбиращ. Тоест, както споменахме, той абсорбира влагата от околната среда и също така натрупва малки частици каучук от износването на гумичките на буталата на главния спирачен цилиндър. Други отпадъци като ръжда също се събират там.

В резултат на това се променя точката на замръзване на спирачната течност. Тоест при силен студ колата може да има проблеми със спирачките. А на топло течността може да кипне. Резултатът е същият, но катастрофите са по-тежки, тъй като през лятото скоростта е по-висока.

Затова е препоръчително да проверите състоянието на консуматива. Като правило, веднъж годишно. Ако говорим за проверка в сервиз, тогава се използва специално професионално оборудване. Но шофьорите, които предпочитат да ремонтират своя "железен кон", сами са измислили и други начини. Например, диагностика с помощта на мултицет.

За да направите това, превключвателят на устройството трябва да бъде поставен в положение "20 волта", докоснете положителния извод на батерията с положителния накрайник на уреда и потопете отрицателния в резервоара със спирачна течност. В резултат на това на дисплея светва цифра, която не ви говори нищо. За да се разбере състоянието на течността, са необходими и допълнителни процедури.

Трябва да направите същото, но с нова течност, която е в току що разпечатана бутилка. Е, тогава слагаме очила с дебели стъкла и изграждаме математическа връзка между показателите. Това ще ви позволи приблизително да оцените концентрацията на водата.

Като цяло методът е много сложен и явно не е подходящ за всеки. Освен това разходите са високи. В крайна сметка трябва да разпечатате нова спирачна течност и не можете да съхранявате консуматива дълго време разопакован, но пък методът е точен и ако цифрите на двете течности съвпадат или са близки, то това означава, че спирачната течност в системата ви е добра.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 5 месеца )
    Пълни глупости. Как точно се случи галваничната връзка между колата и тубата с нова течност?!Става с мултицет, но не по тази методика.
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до#9 ( преди 8 месеца )
    Вярно е колега. Така беше. На старите коли спирачна течност никой не сменяше и дори хората не знаеха, че изобщо трябва да се сменя. Единствено се гледаше в казанчето и ако е намаляла се доливаше. Как ги бяха правили тези Москвичи и Жигулита не зная, но все още виждам да се движат.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Навремето Жигулитата и Москвичите си караха с една течност по 10-20 години, тия новите коли много кекави :)
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Абаджиев ( преди 8 месеца )
    Абсолютни глупости.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Бъдете внимателни ! ( преди 8 месеца )
    Не ходете в автосервиза на Дунев в София (Дунев Мотор Спорт). Там отидох преди 3 години за профилактика на климатика и ми наляха вода в спирачната течност. След това ме убеждаваха, че трябва да я сменя (течността бе сменена само седмица преди това в доверен мой сервиз в гр. Панагюрище). За сервиза на Дунев се разказват много подобни истории ! Бъдете внимателни !
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 8 месеца )
    Просто пак е преписвано без да се мисли от "за рульом" и говорят за Сибир, където регулярно и продължително имат -20 -30 градуса. Там дори малко вода би могла да е фатална.
  • #5
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Спирачната течност независимо от превозното средство кола, мотор, камион, трактор и т.н. се сменя на 2 г. Това е по предписание на всеки един производител без значение кой е. Да замръзне спирачна течност е абсурдно да се случи. Няма как да стане просто, защото трябва да имате много вода в системата, която няма откъде и как да дойде. А това с мултицета са тотални глупости. Сменяйте си я редовно и никакви подобни простотии не са ви нужни да мерите. Смяната не е сложна да си я направите сами дори.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Да така е, но по някаква причина у нас се смята, че спирачната течност е вечна и се сменя само при голяма ревизия на спирачките като цяло. Ама то нашенеца често вярва и на джамбазите, че видиш ли, преди 3 месеца стария собственик е направил осбслужване за 500-1000 евро на кола, която е продал за 2000 евро.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Какво е мулитцет?! Аз електротехник ли съм или ползвател на автомобил. По-долу коментарите са изключително точни - сменяш на определен период (според ръководството на моята кола - 2 години) и не мислиш. Всичко друго, за мен, е риск на пътя.
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    User ( преди 8 месеца )
    Купих си тестер от алиекспрес за 6лв и си проверявам течността веднъж годишно, преди да сменя маслото. Това е уред, който работи, чрез проверка на електропроводимостта на течността и няма нищо сложно в него. Цялата процедура по смяната с труда и цената на консуматива около 45лева. Сменяте си го на 3-4 год и даже няма нужда да го тествате.