Само преди няколко дни Toyota представи новото поколение на Land Cruiser – 250-Series, което запазва мощната привлекателност на своите предшественици, макар и с ретро привкус. Към момента това изглежда идеалната рецепта, защото първите отзиви са, че всъдеходът се харесва на феновете на марката.
Какво обаче ще стане, когато с модела в ера на все по-строги правила за вредни емисии и електрическо задвижване? Засега в Toyota нямат непосредствени планове за въвеждане на plug-in хибридни (PHEV) или напълно електрически (BEV) версии на своя SUV в ретро стил. В новия му вариант 2,4-литровия турбодвигател ще бъде съчетан с електромотор с 48 к.с., вграден в 8-степенната скоростна кутия, но това е само временно решение за Land Cruiser.
Затова и в Toyota обмислят различни варианти за емблечатичния си модел, като това са PHEV, водородно задвижване или изцяло електрическа версия, съобщава Automotive News. Включването на която и да е от алтернативните системи за задвижване в платформата TNGA-F обаче би има плюсове и минуси, смята главният инженер на проекта Land Cruiser - Кейта Морицу.
„Възможностите на версията с горивни клетки биха били идеални за шофиране и пътуване на дълги разстояния, но ограничената инфраструктура може да попречи на по-широкото й приемане. Ако някой обаче може да се справи с тази технология и да я овладее напълно, това е именно Toyota”, казва Морицу.
Изпълнителният директор на Toyota - Коджи Сато, вече очерта три стъпки за успешен преход към електромобили, които включват специално създадена платформа за превозни средства, задвижвани само на ток. Не е ясно обаче дали тя ще бъде подходяща за емблема на марката, каквато е Land Cruiser
В момента мнозина смятат Toyota за изоставаща в състезанието за електрически автомобили. Но японският производител полага огромни усилия, за да запълни разликата с конкурентите. Марката планира да пусне 10 нови електромобила до 2026 г., включително триредов пълноразмерен електрически SUV, който ще се произвежда в нейния завод в Джорджтаун (Кентъки). Освен това Toyota обяви, че е направила пробив в технологията за твърдотелни батерии, като те ще могат да осигурят пробег от над 1000 км с едно зареждане.