IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-добър във всичко: Тестваме обновения Volkswagen ID.3

Германският производител е преработил електромобила точно там, където имаше нужда

Три години след своя дебют, първият модел от електрическата серия ID. на Volkswagen беше подложен на широкомащабно обновление. Фейслифтът е по-скоро трудно забележим във визуално отношение, но подобренията под опаковката са многобройни и от голяма важност.


VW ID.3


Какво се е променило отвън? Новостите се забелязват при по-внимателно вглеждане и касаят най-вече оформлението на предната част. Модифицирани са също и задните светлини, а останалите промени касаят по-скоро подобряването на аеродинамиката, отколкото естетическата страна на дизайна на каросерията.

Реалният резултат от усилията на хората от Волфсбург обаче е налице - коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален до впечатляващата стойност от 0,263. Както знаем, аеродинамиката е от особено голямо значение при електромобилите, тъй като оказва съществено влияние върху пробега, който може да бъде изминат с едно зареждане на батерията.


VW ID.3


Истински важните промени се усещат, когато се качите в автомобила и най-вече когато потеглите. Защото именно качеството на материалите в интериора и нивото на шумове в купето по време на движение бяха основните поводи за критика при досегашния модел.

От Volkswagen видимо са се вслушали в отзивите на клиентите си, тъй като обновеният ID.3 вече изглежда отвътре така, както публиката очакваше да изглежда от самото начало - материалите са станали значително по-приятни както на вид, така и на допир, изработените от до 71 процента рециклирани материали тапицерии от микрофазер изглеждат чудесно, а цялостното усещане за качество сега е много по-близо до това, което човек очаква да види в един представител на марката Volkswagen.


VW ID.3

Все така силно впечатлява и обемът на вътрешното пространство - независимо от скромната си дължина от 4,26 метра, отвътре ID.3 е приблизително също толкова просторен, колкото значително по-големия като външни размери Passat. Заради високата позиция на седене, обзорът е много добър във всички посоки. Единствено някои ергономични слабости, касаещи най-вече управлението на функциите от сензорни повърхности все още подлежат на подобрение, но не се съмняваме, че марка като Volkswagen ще направи необходимото, за да внесе необходимите подобрения и в тази насока.

Въпреки че в технологично отношение не са правени някакви радикални промени нито по задвижването, нито по двете предлагани батерии с капацитет 58 и 77 кВтч, на пътя ID.3 се усеща по коренно различен спрямо досегашния модел начин. Това се дължи на първо място на подобрената до неузнаваемост шумоизолация - сега дори характерното жужене на електромотора почти не успява да достигне до слуха на водача и пасажерите. Няма и помен от характерното при първата серия на модела кънтене в купето, паразитните шумове са сведени до абсолютен минимум, и изобщо на борда цари тишина като в суперлуксозен модел.


VW ID.3


Голям напредък има и в друго отношение - разхода на електроенергия и ефективността. Ако досега постигането на консумация под 20 кВтч на сто километра и реален пробег над 500 километра изглеждаха като някакъв вид неособено научна фантастика, сега автомобилът вече е удивително близо до дадените по WLTP показатели.

Според официалните данни пробегът на ID.3 с по-голямата батерия достига до 558 км. След изминаването на около 150 километра по маршрута София-Боровец-София по пътя покрай язовир Искър и известно количество километри по планинските пътища на Рила, тестовият ID.3 имаше остатъчен пробег от около 400 км, а нивото на заряд на батерията показваше малко под 75 процента.


VW ID.3


Обърнете внимание - става дума за съвсем стандартен, на момента дори динамичен стил на шофиране, с изпреварвания и пълно ползване на консуматори, включително климатик. Това идва да покаже, че ако досега данните за пробег при ID.3 бяха по-скоро пожелателни, сега стойности над 500 километра с едно зареждане изглеждат съвсем постижими.

Като цяло обновеният ID.3 е изключително приятен за каране автомобил - с добра динамика, солидна тяга и рафинирани маниери. Благодарение на ниския център на тежестта и задното предаване, маневреността и управляемостта са отлични, усещането от волана е значително по-прецизно отпреди, а комфортът на возене е задоволителен дори в комбинация с 20-цолови колела.

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 10 месеца )
    Ко? Нье!
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизайна вътре е като на автомобил от преди 5 години, обикновенно ще се хареса на пенсионери, най-вече бабички!
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Ако много много не рабираш от електрички и не обичаш и да четеш характеристики и данни, може и да си го купиш понеже някога вашите са имали пасат и ти е било яко с него:)))))
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Дано е преработил деградацията на батерията:)))))
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Съдържанието на всеки Фолк с Ваген е само едно - киндзеф отвън и отвътре.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Доколкото разбрах от статията, това си е същия автомобил с друга опаковка. Технологично Не е мръднал и милиметър, а доколкото разбрахме от съседната статия, новите клиенти на автомобили се интересуват първо от новите технологии в автомобила, а чак след това от изработката му и марката. Да се надяваме че при следващото обновяване освен опаковката ще променят И съдържанието.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За цената не видях да сте казали нещо.
  • #9
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 10 месеца )
    Помня, че 2020 човек за около 100 000 лева можеше да си купи ново Porsche Cayman....А сега, тези трансгендери от ЕС ни предлагат това.... За 100 000.
  • #8
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 10 месеца )
    Тази каручка струва 100 000 и само си помислете, че след 1-2 години и за 50 000 бона няма да може да я продадете.Обезценяването на тези каруци е трагично.
  • #7
    16 rate up comment 11 rate down comment
    до 2 ( преди 10 месеца )
    От Кремълския комплексар, по-голям замърсител на климата в момента няма. Като се къпеш в Черно море си мисли за корабът Москва и Нова Каховка.