IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group дава по-голяма автономия на марките си

Целта е подобряване на ефективността и увеличение на печалбите

Volkswagen Group дава на своите марки, включително Audi и Skoda, по-голяма независимост по отношение на икономиите на разходи и ефективността, като целта е да улесни прехода към електромобили и съответно да подобри възвращаемостта на инвестираните средства. Това обяви изпълнителният директор на концерна Оливер Блюм по време на Деня на капиталовите пазари на германккия производител, проведе на пистата „Хокенхаймринг“.


Оливер Блюм


Групата е определила нови „програми за ефективност“ за всяка марка, разпределяйки им капитали и определяйки конкретна цел за възвращаемост на продажбите, но делегирайки отговорността на марките за това как тези цели се постигат. Стимулите на ръководството ще бъдат обвързани с постигането на тези цели.

„Това е като във фитнес център, където всеки от отбора тренира на пълни обороти. Така, докато всеки става по-здрав, същото се случва и с Volkswagen Group“, обясни Блюм.

Групата има за цел да повиши възвращаемостта до 9-11% до края на десетилетието, преследвайки стратегия „стойност пред обем". Миналата година оперативният марж на концерна се повиши до 8,1%, като една от основните заслужи за това беше на продажбите на Porsche.

„Трябва да променим досегашната ни стратегия и да поставим стойността пред обема на производство, като бъдем много дисциплинирани по отношение на фиксираните разходи. Това се отнася най-вече за инвестициите, защото в миналото често надвишавахме предварително заложените разходи“, коментира главният финансов директор Арно Антлиц.

В Китай, където продажбите на двигатели с вътрешно горене все още осигуряват високи приходи за автомобилния производител, VW Group леко намали целта си за продажби на електрически превозни средства с батерии през следващите 1-2 години и вместо това се фокусира върху защитата на маржовете.

Основната си цел пред групата си остава решаването на софтуерните проблеми, които забавиха излизането на ключови модели. С тях VW трябваше да компенсира намаляващия пазарен дял на основни пазари и да подсили гамата си от електромобили, за да настигне Tesla. Тези проблеми се се отразиха на акциите на групата, която в момента се оценява на 72 млрд евро. За сравнение, след отделянето на Porsche като самостоятелен играч неговите акции струват 30 млрд повече.

Основната цел на Блюм е възраждане и стабилизиране на отслабващата марка VW, която от години се бори да се справи с конкуренти като Stellantis. Тя трябва да увеличи печалбите си с около 10 млрд евро през 2026 г., но това ще зависи от преговорите с профсъюзите във VW, който имат властта да спрат всякакви мерки, взети от ръководството.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Профсъюзите - вътрешният враг на всяка иновация. Отживелица от соц времената, които, не забравяйте, не отминаха и Англия, Германия, САЩ и повечето капиталистически държави. Във времената на дивия капитализъм бяха нужни, за да се спре експлоатацията на работниците, но в днешните западни държави, които са основани на леви принципи като задължителна здравна и трудова застраховка, профсъюзите са мафия, която вреди като всяка мафия и работи за облагодетелстването на шепа ръководители.