fallback

Origin - една Toyota, която Европа така и не видя

Луксозният седан със срещуположно отварящи се врати е замислен като наследник на лимузината Century,

Както добре знаем, японската автомобилна индустрия е прочута най-вече с педантичност на изработката и внимание към всеки детайл от техниката. Нерядко сме свидетели и на впечатляващи дизайнерски постижения. Но японското автомобилостроене понякога успява да ни удиви с определени куриози в своята история.

Сред тези причудливи творения на четири колела несъмнено попада Toyota Origin - луксозен седан със срещуположно отварящи се врати и труден за възприемане и дори описване дизайн, комбиниращ ретро елементи с модерни форми. Редкият автомобил се произвежда съвсем закратко - от 2000 до 2001 година, и първоначалната му идея е да покаже как може да изглежда един модерен наследник на традиционната лимузина Toyota Century.

Сам по себе си автомобилът изглежда наистина необикновено. С внушителни размери, изобилна хромова украса и куп ретро елементи, той прилича едновременно на Rolls-Royce, на някакъв вид свежа сатира на тема ретро дизайн от типа Mitsuoka, а ако трябва да бъдем съвсем откровени, специално в оформлението на предната част на нас по някакъв необясним начин ни напомня и на Волга ГАЗ 21, известна по нашите ширини като "Волгата с еленчето". Панорамното задно стъкло по някакъв умопомрачителен начин също напомня за това, което се смяташе за лукс през 50-те години.

Съвсем обективно погледнато, по отношение на постигнатите продажби това е един от най-неуспешните модели на Toyota за всички времена - освен ако не е бил замислен като някакъв вид далекоизточна шега, която ние не можем да разберем.

Освен с удобствата на борда, Origin може да се похвали с качествена, надеждна и безпроблемна техника - все пак е Toyota, при това от висш клас, и то сглобена в родната си Япония.

Моделът се задържа в серийно производство по-малко от една година - между средата на 2000 г. и средата на 2001 г., като за този период от време са продадени около 1000 бройки.

Друг любопитен факт е, че тази забавна, странна кола се задвижва от доста голям и сериозен редови шестцилиндров двигател с работен обем три литра. Тук можете да видите реална обява за такъв автомобил за продан.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв наследник на Century, Century не е спирала да се произвежда. Този модел от името говори Origin, тоест към оригинала,към корените на марката, поне на по-големите й коли,а това е кола в стила на легендарната първа кола на Тойота в Щатите, именно Toyopet Crown 1-ва генерация. Дизайнът е абсолютно копие и това е колата, която е в основата на Toyota Origin. Какви волги,какви еленчета, що за неподготвени редактори,като че ли някой в кафето ми обяснява каква кола видял днес и на коя му прилича
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Страхотен автомобил! Модерни технологии, японска здравина и ретро стил. Освен всичко, тази кола е много добра инвестиция. Цената и в годините само ще нараства. Произведена е в ограничен тираж и е била в производство за кратко време. Определено си струва, а и където и да се появите с подобен автомобил ще ви забележат. Не е масова ширпотреба.
  • #4
    ili ( преди 1 година )
    И по добре,че Европа не го е видяла. Нищо не е изгубила.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    харесва ми
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Интериора е Лексус.
  • #1
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Предницата е като на старите Волги :), нищо чудно, че не са го пуснали в Европа, кой ще купи такава грозна кола.
fallback
Последни