fallback

Защо воланът може да трепери на равен път

Този опасен симптом не бива да бъде пренебрегван

Съвременният шофьор в по-голямата си част е далеч от самостоятелния ремонт и поддръжката на автомобила, така че с всеки повече или по-малко разбираем проблем се обръщаме към сервиза. Въпреки това, в много случаи и от сервизите не могат да разрешат проблема: „не знаем какво ѝ има и затова ще преминем от прости (чети - евтини) към сложни (т.е. скъпи) ремонти по замяна на възли и агрегати по метода на изключването“. 

За да се прекъсне този порочен кръг, са необходими малко знания, за да можете сами да диагностицирате някои от проблемите по колата. Сега ще се опитаме да ви помогнем с няколко полезни съвета, касаще треперенето на волана на равен път.

С течение на времето всяка кола става употребявана и изисква повече от собственика си, отколкото просто годишна смяна на маслото. Постепенно дори първоначално надеждните компоненти и възли се износват, така че декларираният от производителя сервизен интервал трябва да бъде намален поне наполовина. Това се отнася, както за колата като цяло и за всеки от нейните елементи в частност.

Така че, след изминаване на пробег от 100 000 километра колата може да намекне за необходимостта от внимание. И това не е свъразо непременно с червена светлина на таблото. Външни звуци и неприятни досадни скърцания и детонации също са намек. Такъв е треперенето на волана, като това трябва да се приеме като симптом за проблем. Или по-скоро няколко наведнъж, всеки от които трябва да се научите да различавате.

Треперене на волана, когато колата се движи по инерция (без натискане на газ или спирачка)

Ако се тресе постоянно и при скорости над 80 км / ч и изпитвате осезаем дискомфорт, това е свързано с необходимостта от балансиране на колелата. Да, когато се монтира гума, трябва да се направи баланс, дори и гумите да се сменят комплект, заедно с джантите. Никой не е отменил ямите и дупките, през сезона балансът се губи и воланът започва да трепери.

Треперене на волана при натискане на спирачка

Ако колата започне да се тресе, докато натискате педала на спирачката, то това е симптом, свързан със спирачките и по-конкретно със спирачните дискове. Постоянното притискане на накладките към тях, рязка смяна на температурата на диска (когато се премине през локва, например), реагентите по пътищата, съчетани с локви и сняг, водят до проблем с дисковете много по-бързо от действителното им износване. Все още може да има много "желязо", но самият диск вече е крив и спирачният механизъм работи с неузачни допуски. Има само една рецепта – подмяна. Или ако дисковете са с достатъчна дебелени - се престъргват на специална машина, но това не е особено препоръчително. Освен това, смяната става заедно с накладките, независимо колко феродо има по тях.

Треперене на волана при подаване на газ

Най-разочароващият и скъп тремор е при висока скорост, който отшумява едва след като кракът напусне педала на газта. Проявява се при скорости над „сто“ и най-вероятно означава проблем с окачването - шарнири, карета и полуоси. Ремонтът е наложителен, при това незабавно! В зависимост от модела, такава операция може да бъде скъпа или много скъпа. И никакви добавки или друга маркетингова дейност не могат да излекуват износени шарнири, карета или полуоски. Само и единствено замяна. И отново, колкото по-рано, толкова по-добре.

fallback
  • #13
    Пешо. ( преди 1 година )
    Асвалт на вълни.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам Субару с автомат. На първа е окей, на втора започва да се люшка малко и след това е пушка!Много странно.Някой, има ли идея?
  • #11
    Ха ха ха ( преди 1 година )
    То у нас ...равен път няма ....все стълби катериш и падаш в яма!
  • #10
    Лаик ( преди 1 година )
    Не съм го очаквал, но познават в тази статия. Имал съм всички изброени-и не само тези, проблеми. Описали са много точно решението. Пиша по собствен опит. Разбира се има и други ситуаций неписани в статията.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    смени си автомобила и ако тогава не се оправи дай на друг да ти кара автомобила
  • #8
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бие ток по волана на Теслъта.
  • #7
    до #1 ( преди 1 година )
    Това не е съвсем така мога да ти кажа. Българските пътища по принцип са много зле, но треперене почти никъде не съм срещал така както на запад. Например в Германия често се случва на някои новоремонтирани участъци да има треперене на волана. Имам чувството, че фирмите на Тиквата са дошли тук да правят пътища. Положението е много зле. Правят нов път, който се оказва по-лош от стария. Луда работа. На който да го разправям не вярва. В немско нещата отиват много на зле, много фирми напуснаха.
  • #6
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Най-често от криви джанти трепери и то на някакви кратни скорости - примерно при мен се е случвало на 45 км/ч, 90 км/ч и 130-135 км/ч, като най-силно е при 90 км/ч. ако има нужда от реглаж примерно, по-малко вероятно да трепери, по-скоро ще ходи леко на една страна или при завои може да има леко скърцане. При мен беше така и след реглаж се оправи и стана пушка :)
  • #5
    Въпрос ( преди 1 година )
    А какъв е проблема когато трепери волана на свободна спряно положение при работещ двигател
  • #4
    ТозиКойто ( преди 1 година )
    Имах случай при който трепереше постоянно и се оказа натрупан оксид от алуминиевите джанти по контактните повърхности м/у главината и джантата. Почистване, малко медна грес и готово.
fallback
Последни