IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо съединителят „отделя" в самия край на хода на педала

Какви действия да предприеме шофьорът за справяне с проблема

Много шофьори започват да се напрягат, когато поведението на техния автомобил се промени. Това важи особено за по-бюджетните автомобили с механична скоростна кутия, където трябва постоянно да работите с левия крак. За това защо съединителят внезапно започва да отделя в самия край на свободния ход на педала, ви разказваме сега.


съединител


Нека предупредим най-подозрителните, че когато се появят първите симптоми, по-добре е да не бързате и да не отивате в първия попаднал ви сервиз - там майсторите веднага ще „осъдят“ съединителя за подмяна. Обяснението обикновено е просто - силно износване. Ще ви обяснят как са износени дисковите фрикционни накладки и това води до дисбаланс в настройките на цялата система.

Въпреки това дори подмяната на съединител не винаги решава проблема. Ето защо, за да не хвърляте пари на вятъра, е по-добре да сте запознати с някои факти. Първо, важно е да разберете какъв е механизмът за освобождаване на съединителя. На устройства с т.нар. жилна система, жилото е опънато или износено. Въпреки това, ходът в много случаи може да бъде коригиран - такава операция е по силите на всеки майстор.

За да се направите това, е необходимо да се отвори капака и да се намери пръта, към който директно е прикрепено вече споменатото жило от педала на съединителя. След това, използвайки проникваща смазка, се обработват гайките, закрепващи стеблото, и след това се разхлабват.

Настройва се регулиращата гайка, така че да намали хода на съединителя. Често тази работа веднага ви позволява да приведете левия педал в обичайното му положение. Някои автомобили обаче са от типа саморегулиращи се, а има и такива, които не могат да се регулират, но при повечето такава настройка е възможна.


съединител


При добър сценарий всичко трябва да работи като часовник, съединителят става лесен и приятен за натискане. В същото време скоростният лост също трябва да се движи плавно, а самата кола да тръгне без приплъзване и притреперване.

Хидравличните конструкции изискват различен подход. Първо трябва да се уверите, че системата има необходимото ниво на течност. Течовете са неприемливи: те ще доведат до доста по-сериозни проблеми. Ще е необходима нова херетизация и обезвъздушаване, в резултат на което възелът трябва да започне отново да работи нормално.

И чак ако тези действия не помогнат, трябва да отидете при специалист, защото може да има много други причини за неизправност - от наистина нужда от замяна на съединителя, до различни грешки по време на предишни ремонти. но едно е сигурно - проблемът не може да бъде оставен така, защото ще провокира приплъзване и намаляване на тягата на двигателя.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 2, аз имах същия случай с Моя Меган 2 като аз съм му първия собственик и в началото си мислих,че са ми продали кола уж нова ама с износен съединител,та голям смях падна като ги питах и ми обясниха,че е заради 3 хидравлични помпи. И аз имах същия случай като вашия и с пътна помощ до сервиза ме дозакараха,че блокира лоста в неутрално положение и не помръдна вече независимо от триковете които прилагах.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Курти ( преди 8 месеца )
    ако в хидравликата има въздух съединителя отделя най-долу или въобще не отделя.
  • #3
    5 rate up comment 28 rate down comment
    Жжжжэф ( преди 8 месеца )
    Карам си явтомат и ми е през. .....
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    На колата ми от нова съединителя отделя винаги в края на хода до пълно освобождаване,но е с 3 хидравлични помпи и за нея това е нормално.Дори когато се износи и трябваше смяна нямаше и наченки по които да се познае,че е износен,освен,че малко преди да блокира започна трудно да се превключват скоростите,докато не спряха въобще да се включват. След смяната пак си отделяше както като нова високо горе.
  • #1
    19 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Защо ли пак ми мирише на статии за лада? Преди години карах Ситроен ZX 97ми набор и до колкото си спомням вече беше саморегулиращ се. Т.е. хем стар хем евтин модел. Та въпросът ми е кои са тези евтини автомобили с "***" съединител в наши дни?