Германската компания Opel ще представи пред публиката на Международното автомобилно изложение в Мюнхен (5-10 септември) концептуален прототип, чиято цел е да покаже как ще изглежда бъдещите модели на марката, както и новите технологии, които ще използват.
Opel Experimental Concept, както е цялото име на иновацията, е определян от създателите си като „концептуална лаборатория“, демонстрираща екстериора и интериора на предстоящите автомобили на производителя. Със силует на кросоувър и серия от високотехнологични аксесоари за подобряване на безопасността, Experimental възприема философското наследство на Experimental GT - концепция, показана през 1965 г., която представя основните елементи на Opel, използвани през следващите години.
Сред първите неща, които се забелязват в Experimental, е пълната липса на хромирани вложки. За създаване на контраст в каросерията всъщност служат ярките графични елементи, в допълнение към интеграцията на технологията Opel Vizor 4D. Тя включва повсеместната черна лента на настоящите модели в нова форма и преди всичко интегрира серия от сензори, радари, камери и LiDAR. Вместо огледалата за обратно виждане има камери със 180-градусово наблюдение, докато внушителната задна част се откроява с обгръщащи светлини и третата вертикална спирачна светлина, която пресича част от вратата на багажника.
Това, което убягва – поне на пръв поглед, са многобройните решения, предназначени да подобрят аеродинамиката и ефективността. Например, в предната част има клапи, които оптимизират въздушните потоци - точно същата функция, изпълнявана от големия заден дифузьор. Освен това има гуми Goodyear, направени от рециклиран каучук и монтирани върху аеродинамично проектирани джанти Ronal.
Според Opel тази концепция от C-сегмента (точните размери не са разкрити) предлага вътрешно пространство от автомобилите от D-сегмента. Това е постигнато чрез опростяване на вътрешната архитектура, доколкото е възможно, с технология за кормилно управление, която избягва присъствието на кормилната колона (колелата получават управление от волана чрез серия от сензори), което дава възможност за свиване на волана, когато е активирано автономното шофиране.
Седалките са по-тънки от използваните в настоящите модели и имат дизайн, проектиран да увеличи максимално комфорта, като същевременно намалява пространството. На арматурното табло вместо Pure Panel на сегашния Opel има Tech Bridge. На практика цялата информация за шофиране и инфоразвлекателни функции се показват в добавена реалност чрез използването на изкуствен интелект и гласови контроли.
Футуристичното оборудване на интериора включва още електрохроматични материали, които позволяват да се регулира яркостта на купето и които „си общуват“ директно с асистиращите системи. Например, ако кола пристига в мъртвата зона на Opel, предупредително съобщение ще се появи на вратата и на дисплея пред водача.
Още снимки на концептуалния Opel - вижте в галерията: