Големият брой поръчки накара германският автомобилен производител BMW да преразгледа прогнозата си за печалба за 2023 година, като увеличи цифрите. Маржът на печалбата преди данъци (EBIT) се очаква да бъде между 9 и 10.5 процента, в сравнение с 8 до 10 процента, планирани по-рано, съобщават от компанията.
Всичко сочи, че продажбата на автомобили на фона на високите поръчки и подобряването на наличността на модели от премиум класа ще се окаже доста "устойчив растеж", макар доскоро специалисти да го прогнозираха и определяха, като "слаб растеж". Това се доказва и от предварителните резултати от първото полугодие на тази година, които показват много стабилни показатели. През първите шест месеца от настоящата година, например, баварската компания е доставила 1.2 милиона коли, което е с 4.7% повече от миналата година.
Този растеж е свързан и с печалбата на BMW. Маржът на EBIT на баварците се е увеличил с 10.6%, което е подпомогнато и от „положителната ценова ситуация“. В същото време BMW успя да се справи с глобалния недостиг на полупроводници и отчасти с прекъсванията във веригата за доставки, които ограничиха производството на много други автомобили.
Сега, от компанията отчитат, че трябва да наваксат пропуснатото време и да си върнат загубените позиции. Баварският автомобилен производител приписва част от увеличението на нетната печалба на предходната 2022 година. Според тях 18.6 милиарда евро от нея се дължат на по-високите цени на нейните луксозни модели, което е помогнало и продължава да помага да се компенсира спадът на доставките от 4.8%.
Тъй като проблемите с доставките постепенно отслабват, а за определени групи се свеждат до нула, BMW очаква положителна динамика на бизнеса си и през втората половина на годината. В същото време баварската компания се подготвя за „по-високи разходи на доставчиците“ поради инфлацията и техните прогнозирани излизания от веригите за доставки поради преориентирането на автомобилните производители към акумулаторни превозни средства, които имат значително по-малко компоненти.