fallback

Новата Toyota Land Cruiser – връщане към корените и вяра в дизела

Европейската версия на легендарния всъдеход ще получи и хибриден агрегат

Раждането на Toyota Land Cruiser е на 1 август 1951 г., когато от японският производител пуска първия BJ – офроудър, вдъхновен от легендарния Jeep Willys и също като него създаден за военни цели. След 2 години идва „цивилната“ версия, наречена „Land Cruiser".

Точно 70 години по-късно успехът на японското превозно средство с висока проходимост е неоспорим - 11 милиона продадени бройки, „разпределени“ в различни поколения, като последното дебютира само преди часове. И така - ето го новият Toyota Land Cruiser Prado, верен на традицията, но способен да се развива във всеки аспект.

С дължина от 4,92 метра, широчина -1,98 метра, височина - 1,87 и междуосие 2,85, новият Toyota Land Cruiser черпи до голяма степен от моделите от миналото. Това и личи от квадратните линии и общия вид, където формата следва функцията – според създателите на всъдехода, да вървиш извън пътя означава да възприемеш по-добре това, което ни заобикаля и следователно предната, задната и страните са практически перпендикулярни на земята.

Носът на автомобила се характеризира с правоъгълни оптични групи, в които са вмъкнати кръгли светлини (естествено LED). В центъра стои надпис „Toyota“ вместо класическото лого, което също е силна препратка към миналото. Като цяло външният вид е масивен и здрав, какъвто се очаква да бъде такъв автомобил.

Интериорът се предлага в конфигурация с 5 или 7 места, като представлява комбинация от технология и функционален дизайн. Инструментите са 100% цифрови и са оградени от големия сензорен монитор на информационно-развлекателната система, поставен в повдигната позиция. Под тях са разположени вентилационните отвори, физическите бутони за климатика, три USB Type-C порта и HDMI. Отляво има селектори за различните режими на шофиране.

Централният тунел, особено обемист, приютява лоста за автоматична скоростна кутия, плочата за безжично зареждане на смартфона и други контроли, включително тези за управление на задвижването на четирите колела с блокировка на задния диференциал.

Всъдеходът е базиран на платформата GA-F на Toyota, със схема на лонжерон (както подобава на твърд и чисто офроуд автомобил като Toyota Land Cruiser). Първоначално моделът ще се предлага в Европа само с турбодизел – 2,8.-литров с 4 цилиндъра, развиваш 204 к.с., като той е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. През 2025 г. ще се появи и електрифицирана версия - „мек“ хибрид със същия двигател.

Според официалните данни новото шаси е с 50% по-твърдо, докато структурната здравина на каросерията е увеличена с 30%, което позволява допълнително подобряване на качествата за проходимост и общия комфорт. Благодарение на по-добрата позицията на колелата новият Land Cruiser може да се справи дори с най-трудните отсечки от пътя.

А когато нещата изглеждат наистина сериозни, водачът получава помощ от системата SDM. С натискане на един бутон се променя състоянието на предната стабилизираща щанга, която е подвижва и за първи път се използва от Toyota.

Новият Land Cruiser е оборудван с обновени системи Multi-Terrain Monitor и Multi-Terrain Select, които ще разчитат на камера и дисплей с висока разделителна способност, за да държат всичко около себе си под контрол, като адаптират настройките на окачването, за да направят автомобила възможно най-ефективен начин във всяка ситуация. При движение по асфалт на разположение за системи за подпомагане на шофьора от ниво 2 – активно поддържане на лентата с с адаптивен круиз- контрол, автоматично аварийно спиране и много други.

Все още не са известни цените на новата Toyota Land Cruiser, като поръчки за модела в Европа ще се приемат от октомври. На пазара първо ще се появи стартовата серия First Edition, която ще бъде в ограничен тираж. Първите доставки на всъдехода до крайни клиенти се очакват в началото на 2024 г.

Още снимки на новия Land Cruiser - вижте в галерията:

.

fallback
  • #13
    до 11 ( преди 1 година )
    Щеше ли да има нужда от охрана, ако не беше изобилието от псевдо-твърди мъже с джипове, за които неспазването на правилата е висша цел в живота?
  • #12
    Предполагам ( преди 1 година )
    Цена 110 000 лв за базовата версия в България. Топ версията със всички екстри 165 000лв. Доста пари са това. Но пък от друга страна какво друго можеш да купиш с такива характеристики? В Европа е много слаб пазара в този сегмент няма почти никакво предлагане. Единствената алтернатива са моделите на Land Rover но там знаем какво е положението.
  • #11
    до 5 ( преди 1 година )
    На охраната на националния парк също й трябват джипове, а няма нищо лошо да си носиш сандвичи в раницата, вместо да купуваш храна, която също е качена с джип до хижата. Ако можеше само и *** да си прибират в раницата....
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Вариантът с кръгли фарове е пълно копие на новия Дифендър. Тия жълтички така е не можаха да си преодолеят стремежа си да крадат и копират. Никакъв шанс да са уникални.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Да ти знам и приемливата цена...ЛК от има-няма 30 г. няма приемлива цена. Оттогава е дойна крава за Тойотка, която разчита на псевдо-твърди мъже да го купуват, за да се изживяват в мечтите си като свободни ловци, препускащи през прерията, докато го карат до селската кръчма, за да пият по една ракия с другите псевдо-мъже.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    На всички инженери им е ясно че при сериозните работни машини и при джиповете дизела няма реална алтернатива. Да, мога да правят хибриди както с бензин така и с газ. Могат и с водород с горивни клетки, или директно изгаряне в двг. Могат и изцяло на ток и батерии. Всяка технология си има плюсове и минуси. Но като цяло когато се поставят целите и се направят изчисленията дизела излиза на първо място. Тука в случая не се търси макс екология. Търсят се определени качества на приемлива цена..
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Прилича на оня модел FX, FR, или какъвто беше
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Новата Toyota Land Cruiser връщане към корените и вяра в дизела" Сега като се замислих, кога от toyota са вярвали в дизела за да се връщат към тази Вяра? Toyota от край време вярва единствено и само в хибридите и водорода. Тоест да приемаме ли че вярата в тях е разклатена и сега започват да вярват в дизела, докато всички останали започват да вярват в тока?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ммм, новата любима кола на псевдо-партиотите и псевдо-твърдите мъже, чиито идеал е да се качат незаконно в някой национален парк, да си пуснат от колоните чалга и да си ядат сандвичите, защото нямат пари да пазаруват от близката хижа като "буудалите".
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност не изглежда толкова гнусно и джендърски, колкото поредното поколение.
fallback
Последни