IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eлектрическият Ineos Grenadier ще има най-малко 400 км пробег

Версията на ток на всъдехода ще се появи най-рано през 2026 година

Британският концерн Ineos, който започна да произвежда офроудъри през 2022 г., обеща, че първото му изцяло електрическо превозно средство ще разполага с „поне 400 км“ прробег. Производителят вече предлага Grenadier с двигател с вътрешно горене, а версиите с електрическо задвижване се тестват в момента, като те ще бъдат построени от Magna Steyr – компанията, която ще прави и електрическия Fisker Ocean.


Ineos Grenadier


Както е известно, Ineos Automotive е част от широка група компании, всичките собственост на британския милиардер сър Джим Ратклиф. Основно загрижен за химическата индустрия, бизнесменът реши да стартира проекта Ineos Automotive, след като Land Rover прекрати производството на оригиналния Defender и на пазара се появи ниша за подобни автомобили.

Електрическият Grenadier с батерии обаче няма да се появи преди 2026 г.,тъй като новият автомобилният производител иска да отдели повече време за неговата разработка. В компанията са на мнение, че версията на ток не трябва да се различава като проходимост от тази с ДВГ и затова няма да бързат с разработката на модела.На по-късен етап може да се появи и вариант на всъдехода с водородни горивни клетки.

Стандартният Grenadier, който Automedia.bg имаше възможност да тества, се продава в Европа, а до края на годината ще стъпи и на пазара в Австралия. Дебютът в САЩ е предвиден за първото тримесечие на 2024 г., като се очаква цената там да надхвърли 100 000 долара.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    А дизеловите генератори могат да бъдат инсталирани и в жилищни кооперации за да се зареждат електромобилите зимно време и пак ще е по-икономично отколкото тази нафта да бъде изгорена в автомобил с ДВГ! В първия случай ефективността на използване на горивото ще е над 90% по всяко едно време и замърсяването ще е минимално, а при горене в автомобил особено при градско шофиране пада и под 10% през по-голямата част от времето с много вредни емисии, а най-доброто което може да се постигне е 30% !
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Мижавата централа, която произвежда годишно електрическа енергия за 20 000 км струва 5 000 лв, а нафтата за същите 20 000 км ако харчи оптимистичните 15 литра на 100 за тритонен автомобил по черни пътища, ще струва 7500 лв и трябва да я плащаш всяка година, за разлика от централата за която еднократно плащаш 5000 лв и я ползваш 25-30 години за половин милион километра. 1лв/100 километра от слънце срещу 40 лв от нафта. А винаги можеш да зареждаш на дизелов генератор за по-малко пари!
  • #5
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Дизелака ( преди 2 години )
    Братчед, на описаната мижава фотоволтаична централа, дето ще струва майка си и баща си, има да го зареждаш два дена и да караш половин, нещо много се филмираш, ако си на 500км от най близкото населено място или бензиностанция, и имаш автомобил с 400км пробег, защо ти е автомобил? Лягай на камънака и умирай от глад в тая "вила"..
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    един ден караш един ден зареждаш на третия си забравил за къде си тръгнал
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Тази фотоволтаична централа ще работи 25 години и ще му осигури 500 000 (половин милион) километра пробег!
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Ако приемем, че харчи 30kWh на 100km , за да изминава 20 000 км годишно, ще се нуждае от 6000kWh, за което ще му е нужна 5kWp централа - 10 панела, които могат да се превозят на произволно място даже вързани върху покрива да всъдехода плюс инвертор с общо тегло под 300кг. Това чудо харчи поне 20 на 100 нафта, но да приемем че харчи само 15, ще са му необходими 3000 л. нафта за 20 000 км. Къде ще ги съберете? Май за тях ще трябва принцепа! И ще струват повече от фотоволтаиците и инвертора!
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    и един прицеп със слънчеви панели