IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите автомобили Volvo ще получат необичайно антикрило

То ще се командва от навигационната система и от специални сензори

Volvo патентова необичайно гъвкаво крило за увеличаване на притискащата сила. Такава технология може да се появи на бъдещите автомобили на марката. Това се съобщава на уебсайта CarBuzz .


Volvo


Службата за патенти и търговски марки на САЩ публикува необичаен патент, подаден от амтомобилната компания Volvo. В него сравнително подробно се описва дизайна на крилото с подвижни елементи, гъвкава секция и задвижващ двигател. Гъвкавата секция съдържа подвижната повърхност и специални елементи на рамката, които са свързани към задвижващия механизъм.

Крилото може да остане в неутрална позиция с малко съпротивление. Когато задвижващият двигател се включи, специални стомамени въжета издърпват рамковите елементи, привеждайки конструкцията в извита вертикална позиция.


Volvo

Volvo


Дизайнът на иновацията използва много Y- и V-образни елементи, като характерното за тях е, че лесно могат да променят формата и посоката си, разпределяйки въздушния поток по оптималната за колата линия. Крилото ще получава информация от навигационната система, както и от няколко външни сензора. Това ще позволи бърза промяна на позицията на конструкцията, за да се генерира по-голяма притискаща сила.

Припомняме, че китайският автомобилен производител Geely е частна собственост на китайския милиардер-предприемач Ли Шуфу и притежава марки като Geely Auto, Lynk&Co, Zeekr, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto, CAOCAO Mobility.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Може да е заради разхода на електричество да се прави. Преди време имаше някакви материали, които показваха как се промените във въздушните течения зад автомобила, може да променят разхода на гориво. Да не става дума за притискане към пътя...
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 8 месеца )
    не разбирам какъв е смисъла...тези аеродинамични подобрения вършат работа при скорости над 100 км/час, а днес никой не кара електрическа кола с над 110-120 км/час...
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Китайците набират скорост при електомобилите. Все още им куца качеството в някои аспекти, но с времето и това ще се изглади.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Нищо ново. Не помня кой модел на Ферари имаше "крилца" на предния спойлер, коиото променят позицията си според скоростта.Дори мисля са чисто механични,,а не сензорно управлявани.