fallback

Британската Tesla с най-голям пробег е обиколила Екватора 15 пъти

Изследване показва, че колите на ток вече настигат тези с ДВГ по дълголетие

Притесненията у шофьорите, че пробегът и животът на батерията на електрическите автомобили не е достатъчно голям за спокойно пътуване, са най-големият проблем за електрификация. Факт е, че инфраструктурата се разраства, но може би не достатъчно бързо.

Агенцията за стандарти за шофьори и в превозни средства във Великобритания показва, че проблемът постепенно се разрешава, като основна заслуга за това имат моделите на Tesla. На територията на Обединеното кралство към момента има над 700 автомобила на американската марка, които за навъртели пробег от над 100 000 мили (160 000 км), като рекордьор сред тях е кола с три пъти повече изминато разстояние.

Като цяло Tesla се справя много добре на британския пазар, където стъпи преди 9 години с Model S. През 2022 г. Model Y беше най-продаваният електромобил в Обединеното кралство и третият най-популярен автомобил изобщо, като записа 35 551 регистрации. Изпревариха го само Opel Corsa и Nissan Qashqai.За тази година Model Y е четвъртият най-продаван в страната до средата на 2023 г., а през юни е №1 на пазара.

Именно Tesla е доказателство, че батериите в електромобилите не „приключват“ толкова бързо, колкото си мислят някои шофьори. Данни, събрани по време на технически прегледи и предоставени от компанията за лизинг на автомобили LeaseLoco, разкриват, че в момента във Великобритания се движат 724 Tesla с пробег над 100 000 мили (160 000 км) и 38 с пробег над 200 000 мили (320 000 км). Три коли на Tesla са прехвърлили 300 000 мили (480 000 км), а рекордьорът е с изминати 377 898 мили (608 168 км).

Само за сравнение – обиколката на Екватора е 24 901 мили (40 074 км). С други думи тази Tesla е по идеална линия е можела да обиколи Земята 15 пъти. И ако се приеме, е батерията не е сменяна нито веднъж, то става ясно, че конкретно този Model S е бил зареждан 1000 пъти, за да постигне този пробег.

За да може да се прецени, как се справя Tesla сред автомобилите с голям пробег, данните от Великобритания сочат, че през 2021 г. по пътищата на страната са се движили 5897 коли с бензинови и дизелови мотори с повече от 400 000 мили (640 000 км) и 2676 превозни средства с над 500 000 мили (800 000 км). Има дори такива, които са изминали 750 000 мили (1 207 000 км).

fallback
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    За Тесла няма почти никакви резервни части! Можете да отворите сайтовете на големите магазини в България и да проверите какво имат и колко струват частите. Ако нещо се счупи на Теслата трябва да го поръчаш с доставка от другия край на света. Чакаш поне 20 дена и плащаш много солена цена. После идва проблемът със сервизите. В България никой не иска да ги ремонтира. Ако колата е с навъртян пробег и батерията е почнала да заминава колата става непродаваема. Цената на ремонта абсурдна.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Митхенце, Тесла беше некачествена. В минало време. При това нямаше повсеместно ниско качество, а отделни и повтарящи се дефекти, които изчистиха много бързо. В момента колите, излизащи от Шанхай и Берлин, са най-безпроблемните на пазара, и то с голяма преднина. Това включва колите с ДВГ. Единствените проблемни са S и X, защото се сглобяват почти ръчно и са нискосерийни. Редки проблеми има и от Остин, защото американските работници не са най-старателните.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Когато говорите за гаранцията на Тесла не забравяйте, че извън задвижващия агрегат и батерията гаранцията за всичко останало по автомобила е (по спомен, но не вярвам да са го променили) 2 години и 80 000 км... а после почваш ходене по мъките, защото нито имат свестни и достатъчно сервизи, нито успяват да снабдяват с части
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дори да я сменя на батерията и два-три електромотора, автомобилът ще е престоял в сервиза много по-малко часове и по-евтино за собственика, отколкото за смяна на масла и филтри на най-евтиния автомобил с ДВГ с най-евтината поддръжка. Добави към това и безплатно зареждане за 600 хиляди километра и ела пак да коментираш как се е прецакал собственика на електромобила да си го купи!
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    до #7: Има разлика дали взимаш стара батерия, която почти не подлежи на ремонт и замяната на която струва двойно над цената на автомобила на старо, и съвсем друго да вземеш стар ДВГ, който подлежи на ремонт и на 5-8 години по-скоро би било изключение да правиш основен ремонт. В автомобилите с ДВГ почти всичко се ремонтира - в ЕЛ почти всичко се заменя...
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    "и ако се приеме, е батерията не е сменяна нито веднъж..." извинете, ама тука говорим за много тежки ментални дефицити? И защо да "приемаме", че не е сменяна батерията? Пише се статия без реално да има данни за нея. А ако не знаете дали и колко пъти е сменяна батери И ЕЛЕКТРОМОТОРА, които е много по-чест клиент на сервизите - всъщност не знаете нищо! Ако компонентите са сменяни цялата статия става абсолютно безсмислена! Щеше да е смешно ако не беше просто жалка пропаганда!
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Погледнато от тази гледна точка, Тесла няма какво да губи и прави най-доброто на което е способна. За съжаление на тях пък не им се отдава чисто автомобилната част, защото нямат 100-годишния опит на останалите и се учат в движение, въпреки че правят невероятни батерии и задвижване, които позволяват комфортно дълго пътуване. До скоро оглавяваха всички класации за ниско качество и брой дефекти макар и дребни. Напоследък уж подобряват качеството, но има още дълъг път да извървят, но поне опитват!
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Един по един митовете за електромобилите ще бъдат разбивани. Понякога тези митове биват породени от съмнения и ВЯРВАНИЯ, които не са подплатени с никакви факти. Понякога са умишлено създавани, като например от toyota, която никой не може да ме убеди, че не може да направи качествен електромобил, но направи най-голямото менте на което е способна, за да покаже как електромобилите не стават и светът трябва да мине на водород! Просто не е възможно в toyota да работят толкова некадърни инженери!
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    А гаранцията на двигателя при повечето като е до 5 години, да не би след това да се играе хазарт и често да се сменят ДВГ?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    За хората които навъртат такива километри вече излиза по евтино да карат електрическа кола за 150 000лв спрямо дизелова кола за 50 000. За 600 000 км само горивото струва грубо едни 100 000лв. И отделно поне 15 000лв за консумативи, масла и филтри.
fallback
Последни